eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDziałalność na ryczałcie - zerowy dochód = brak deklaracji? › Re: Działalność na ryczałcie - zerowy dochód = brak deklaracji?
  • Data: 2006-04-23 16:14:57
    Temat: Re: Działalność na ryczałcie - zerowy dochód = brak deklaracji?
    Od: <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "macias" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3932.000000d1.444ba2cf@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Pół roku temu założyłem działalność gospodarczą. Wybrałem opodatkowanie
    > ryczałtem, ale... ale, ale... przez to pół roku jedynie opłacałem ZUS, z
    > działalności nie miałem żadnego przychodu.
    >
    > Zasięgałem wcześniej języka i utwierdzono mnie w przekonaniu, iż w takim
    > wypadku nie składam co miesiąc deklaracji, ponieważ i podatek jest zerowy.
    >
    > Tymczasem dzisiaj olśniło mnie, że składkie na ubezpieczenia zdrowotne
    odejmuje
    > się od dochodu. Skoro mam dochód zerowy - czy mogłem je odjąć i wykazać
> [...]

    Cos chyba namieszałeś.Jesli jestes na ryczałcie deklaracje składasz dopiero
    na koniec stycznia /raz w roku/.Składke na ubezpieczenie zdrowotne odliczasz
    od podatku a nie od dochodu, i nawet jesli dotad nie miałes od czego
    odliczyć to i tak na koniec roku mozesz to zrobic.Strata przy ryczałcie?
    Ryczałt wyliczasz od przychodów /nie wykazujesz dochodu ani kosztów, nie
    mozna więc mówic o stracie.