    From: "Darek W." <a...@p...pop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzierżawa maszyny w KPiR
    Date: Tue, 23 Jul 2002 15:02:08 +0200

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3D3D404D.3050206@inzbud.pl...

    > Nie prawda. Nawet sie nie zająknąles, ze zdajesz sobie sprawę z
    > rzeczywistego stanu prawnego.
    > Byłeś zdziwiony że nie widzę zalet metody kasowej. A ja ich nie widze,
    > i nie widziałam, w obowiązującym systemie prawnym. I taki był przemiot
    > dyskusji.

    OK, przyznaję, że na początku posłużyłem się skrótem myślowym, przyjmując,
    że jest oczywiste dla nas wszystkich, że podstawą w obecnym polskim systemie
    podatkowym jest rozliczanie memoriałowe. W tej sytuacji już w pierwszym
    akapicie widać było, że mam na myśli co innego, bo pisałem o przychodzie
    rozliczanym kasowo. Może gdyby nie długa przerwa w mojej bytności na grupie
    ten skrót myślowy byłby mniej mylący, bo wiadome byłoby, że aż tak zielony w
    przepisach to nie jestem. :-)
    Drugie nieporozumienie wynika z kolei z Twojego skrótu myślowego. Piszesz
    metoda kasowa nie dodając "rozliczania kosztów". Dla mnie jak mówimy o
    metodzie kasowej to dotyczy ona wszystkich rozliczeń i tak to rozumiałem.
    System, w którym część operacji jest rozliczana kasowo, a część memoriałowo
    jest już zupełnym absurdem i źródłem chaosu, zdecydowanie gorszym od metody
    czysto memoriałowej (i tu jak widzisz nawet podzielam Twoje zdanie).

    > Dołączyłes sie do dyskusji nad zastanym stanem prawnym i ze wszystkich
    > sił starałes sie sprawiac wrażenie że nie masz bladego pojęcia o
    > rzyczywistości w której przyszlo nam prowadzic biznes.
    > Przyznam - wyszło ci to naprawdę świetnie. Majstersztyk!

    Zawsze to jakiś sukces ;-)))

> [...]
    > " [...]Jaki podatek dochodowy? Przychód i dochód będą dopiero wtedy,
    > gdy otrzymasz zapłatę, a wtedy będą środki na zapłacenie podatku."
    >
    > "Pośrednik będzie miał sprzedaż dopiero jak dostanie zapłatę czyli po
    > 45 dniach. Do tej pory nie ma u niego żadnej sprzedaży, a więc
    > przychodu ani dochodu. Jak już dostanie zapłatę to może nawet tego
    > samego dnia przelać należności dla podwykonawców i będzie miał tego
    > samego dnia zarówno przychód jak i koszty."
    >
    > Widzisz tu jakis tryb przyposzczający? Jakis slad hipotezy?
    > Ja mówię "Zaplaci wiekszy podatek". Ty mowisz "Ależ skądże".

    Bo przy analizie tego przypadku przyjęliśmy jako założenie, że posługujemy
    się metodą kasową. Od tego momentu więc uprawnione staje się używanie trybu
    oznajmującego, a że jak wspomniałem wyżej pod określeniem "metoda kasowa"
    rozumiem rozliczanie kasowe wszystkich operacji stąd powyższe twierdzenie i
    nieporozumienie wokół niego.

    > Co w żadnym razie z onego wywodu nie wynika. Może pisz do swoich
    > postów instrukcje obslugi? Albo może dodawaj przypisy , np. "tutaj
    > pomimo trybu oznajmiającego mialem na mysli tryb przypuszczający".
    > Umiejętnośc poprawnego formułowania mysli to jeden z warunków komunikacji.
    > Chcesz byc dobrze zrozumiany? Nie uwazaj innych za telepatów.

    Gdybym był złośliwy to bym napisał dla kogo w przyszłości będę pisał
    instrukcje obsługi do moich postów ;-)
    Ale OK, fakt że zostałem źle zrozumiany jest dla mnie jakąś wskazówką na
    przyszłość, choć wydaje mi się, że częściej piszę zbyt drobiazgowo i
    łopatologicznie (przez co moje posty puchną niemiłosiernie) niż zbyt
    skrótowo. Natomiast Tobie życzę nieco więcej spokoju i umiaru - szkoda
    wątroby, oraz ekonomii w pisaniu, bo nieporozumienie można było wyjaśnić
    kilkoma zdaniami zamiast pisania zbędnych elaboratów na temat poglądów,
    których naprawdę wcale adwersarz nie reprezentuje tylko są one skutkiem
    niezrozumienia.

    Darek
    Postęp dokonuje się w co drugi piątek.