  • 1. Data: 2005-10-18 18:16:34
    Temat: EŚT a VAT
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Zakupiłam środek trwały w "trzech częściach", tzn. mam trzy faktury VAT.
    Określam wartość netto środka, wpisuję do EŚT i amortyzuję - w tym wypadku
    jednorazowo. A co z VAT-em? Czy jego wartość wpisuję tylko w deklaracji VAT,
    czy też jakoś ujmuję w rejestrze VAT?
    Ania

  • 2. Data: 2005-10-19 07:57:13
    Temat: Re: EŚT a VAT
    Od: "Tomek" <d...@n...pl>

    Oczywiście ,że wpisujesz do ewidencji jako zakupy inwestycyjne

  • 3. Data: 2005-10-19 08:34:09
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście ,że wpisujesz do ewidencji jako zakupy inwestycyjne

    Ale jak to zrobić technicznie (Mała Księgowość Rzeczpospolitej)? W której
    rubryce? I w jaki sposób wpisać tylko do ewidencji VAT? (wprowadzam fakturę,
    a program sam ją wprowadza do ewidencji - a tu jak, skoro wartość netto
    będzie amortyzowana?)
    Ania

  • 4. Data: 2005-10-19 09:17:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Oct 2005, Anxy wrote:

> [...]
    > jednorazowo. A co z VAT-em? Czy jego wartość wpisuję tylko w deklaracji VAT,

    ...a dlaczego miałby NIE być ujęty (i to z datą otrzymania faktury) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-10-19 10:43:02
    Od: "Tomek" <d...@n...pl>

    W eridencji vat musi być wpisana . Nie wiem czy twój program automatycznie
    wpisuje do KPIR jeżeli tak to w KPIR poz 16 . Natomiast w ewidencji wat w
    kolumnie zakupów .

  • 6. Data: 2005-10-21 06:46:29
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

> [...]
    > rubryce? I w jaki sposób wpisać tylko do ewidencji VAT? (wprowadzam
    > fakturę, a program sam ją wprowadza do ewidencji - a tu jak, skoro wartość

    Wpisz do dokumentów wprowadzonych, zaksięguj tak, żeby faktura "wpadąła" do
    rejestru. Potem odksięguj dokument i usuń z wprowadzonych. W rejestrze VAT
    zostanie.

  • 7. Data: 2005-10-21 08:02:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Oct 2005, Magdalena B wrote:

> [...]
    > rejestru. Potem odksięguj dokument i usuń z wprowadzonych. W rejestrze VAT

    Jeśli rzeczywiście w rzeczonym programie "tak trzeba" to dobrze że
    nie fatygowałem się żeby go obejrzeć :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-10-21 15:21:50
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jeśli rzeczywiście w rzeczonym programie "tak trzeba" to dobrze że
    > nie fatygowałem się żeby go obejrzeć :)

    Zapewniam Cię, że nie trzeba. Wystarczy przy parametryzacji programu na
    początku przewidzieć coś takiego jak zakup ŚT. Zresztą w każdym momencie
    eksploatacji można to dołożyć. Wystarczy RTFM.

    pzdr

    Tomek

    INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>> http://link.interia.pl/f18c1