    From: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: EŚT - wyprowadzenie środka z ewidencji
    Date: Thu, 9 May 2002 11:54:58 +0200

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:abdc9f$9f1$1@news.tpi.pl
    > witaj glos
    >
    > podatek dochodowy zaplacisz sprzedajac auto kt bylo w EST, nie
    > zaleznie od tego czy bylo zakupione na firme czy kupiles to auto
    > prywatnie a potem wprowadziles do EST

    Ależ to jest zupełnie nielogiczne! Sam mam ten sam problem - mam auto bedące
    prywatną moją własnością, jako współwłaściciel spółki cywilnej rozliczam
    koszty jego utrzymania wg ewidencji przebiegu. Jednak rozważam możliwość
    wprowadzenia tego auta do EST po to, aby uniknąć żmudnego wpisywania tras. To
    co piszesz oznaczałoby, że wyprowadzając później auto z DG (np. celem
    _prywatnej_ odsprzedaży) musiałbym zapłacić od niego podatek dochodowy -
    pomimo iż samochód na firmę kupiony nie był!

    A rozwijając temat dalej, co będzie jeżeli do EST wprowadzę np. dom, którego
    jestem _prywatnym_ właścicielem? Czy przenosząc firmę w inne miejsce i
    wyprowadzając go z DG, będzie na mnie ciążyło fatum zapłaty podatku przy jego
    sprzedaży w bliżej nieokreślonej przyszłości?

    M.