  • 1. Data: 2006-12-17 08:42:32
    Temat: Ewidencja VAT
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam

    czy ewidencja vat chodzi mi tutaj o wydruk nie musi posiadać rozbicia kwoty
    podatku na stawki VAT?
    z tej informacji http://vat.pl/ewidencja/index.php wynika że nie. może mnie
    ktoś oświecić w tej kwestii?.
    W sumi tak się zastanawiam po co komuś rozbity podatek VAT na stawki jak
    wystarczy że jest z sumowany, co umożliwi wyliczenie nalżnego podatku
    podlegającego wpłacie do US.

    Pozdrawiam
    bbl

  • 2. Data: 2006-12-17 08:47:15
    Temat: Re: Ewidencja VAT
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-12-2006 o 09:42:32 bbl <b...@y...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > czy ewidencja vat chodzi mi tutaj o wydruk nie musi posiadaae rozbicia
    > kwoty
    > podatku na stawki VAT?
    > z tej informacji http://vat.pl/ewidencja/index.php wynika ?e nie. mo?e
    > mnie
    > kto? o?wieciae w tej kwestii?.
    > W sumi tak si? zastanawiam po co komu? rozbity podatek VAT na stawki jak
    > wystarczy ?e jest z sumowany, co umo?liwi wyliczenie nal?nego podatku
    > podlegaj?cego wp?acie do US.

    To zależy z jakimi stawkami sprzedajsz. Zauważ że na VAT-7 są pola na
    sprzedaż
    z różnymi stawkami, więc ewidencja powinna umożlwiać wyodrębnienie tych
    sprzedaży.

  • 3. Data: 2006-12-17 10:26:56
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To zależy z jakimi stawkami sprzedajsz. Zauważ że na VAT-7 są pola na
    > sprzedaż
    > z różnymi stawkami, więc ewidencja powinna umożlwiać wyodrębnienie tych
    > sprzedaży.

    dzięki wielkie czyli na tej stronie jest blednie opisane to.

  • 4. Data: 2006-12-17 10:47:58
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-12-2006 o 11:26:56 bbl <b...@y...com> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > dzi?ki wielkie czyli na tej stronie jest blednie opisane to.

    Nie jest opisane błędnie, tylko dosyć ogólnie. Ewidencje dla kazdego
    podatnika
    są dosyć indywidualne, przykładowo masz zakup środka trwałego, sprzedaż NP,
    sprzedaż zwolnioną i na 3% - więc siła rzeczy potrzebujesz innej ewidencji
    niż osobnik mający w zakupach tylko fakture za telefon i sprzedaż na 22%.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-17 12:22:40
    Od: "bbl" <b...@y...com>

> [...]
    > niż osobnik mający w zakupach tylko fakture za telefon i sprzedaż na 22%.

    dzięki wielkie za wyjaśnienie mi tej kwesti.
    mam jeszcze takie dwa małe pytania: czy ja mogę w podsumowaniu ewidencji
    rozbić na stawki tylko samą kwotę podatku czy też musze także rozbić
    wartości netto i brutto.
    w formularzu vat 7 w czesci C wpisywane są kwoty podatku czy wartosci vat?

    co do stawek to bierzemu tutaj pod uwage 22%,7%,5% (tego nie ma na
    VAT-7)????, 3%, 0%, np. ?

  • 6. Data: 2006-12-17 13:30:10
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-12-2006 o 13:22:40 bbl <b...@y...com> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > dzi?ki wielkie za wyja?nienie mi tej kwesti.
    > mam jeszcze takie dwa ma?e pytania: czy ja mog? w podsumowaniu ewidencji
    > rozbiae na stawki tylko sam? kwot? podatku czy te? musze tak?e rozbiae
    > warto?ci netto i brutto.
    > w formularzu vat 7 w czesci C wpisywane s? kwoty podatku czy wartosci
    > vat?
    >
    > co do stawek to bierzemu tutaj pod uwage 22%,7%,5% (tego nie ma na
    > VAT-7)????, 3%, 0%, np. ?

    Na VAT-7 masz podstawę(czyli netto) i kwotę podatku, więc warto mieć tak
    samo w ewidencji.
    Ja przykładowo mam kolumnę 22%, dzieli się na netto i kwota podatku - i
    sumowanie jest
    osobno dla netto i osobno dla kwoty podatku, kolumnę brutto też mam bo co
    mi szkodzi :)

    Mówiąc krótko - jeśli jakaś wartość pada w deklaracji VAT-7 to warto ją
    mieć w ewidencji,
    w myśl zasady że jeśli za dużo 'zaewidencjonujesz' to nic się nie stanie,
    a jeśli za mało
    to będzie zonk :)

    Ostatnio miałem trzepanie dwóch miesięcy z VAT bo o zwrot w trybie
    'szczególnym' wystąpiłem
    (czyli z obowiązkowym podaniem) - no i zwrócili bez problemu, także swoich
    ewidencji
    jestem w miarę pewien :)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-12-17 15:07:49
    Od: "bbl" <b...@y...com>

> [...]
    > 'szczególnym' wystąpiłem
    > (czyli z obowiązkowym podaniem) - no i zwrócili bez problemu, także swoich

    dzięki wielki

    zdrowie twoje

    Pozdrawiam
    bbl