    From: i...@s...com (Lech Szczepaniak)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ewidencja podatku naliczonego
    Date: Tue, 25 Feb 2003 11:22:35 GMT

    Ustalmy pewne fakty. Chodzi wylacznie o sprzedaz dokumentowana
    fakturami VAT i takiez zakupy. Kasa fiskalna nie wchodzi w gre.

    >A może do takiego rozliczania konieczna jest znajomośc stawek przy
    >zakupie, skoro nie rejestruje sie ich przy sprzedaży?
    Po co znajomosc stawek. Nie wystarczy kwota netto i VAT?

    >A może warto przeczytać ustawę do końca?
    Moze?

    >Np. to:
    >"Art. 30. 1. Podatnicy świadczący usługi w zakresie handlu, którzy
    >dokonują sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej od podatku lub
    >opodatkowanej różnymi stawkami, a nie są obowiązani do prowadzenia
    >ewidencji, o której mowa w art. 29 ust. 1, mogą w celu obliczenia
    >podatku należnego dokonać podziału sprzedaży w danym miesiącu w
    >proporcjach wynikających z udokumentowanych zakupów z tego
    >miesiąca, w którym dokonano zakupu. Dla obliczenia tych proporcji
    >przyjmuje się wyłącznie towary przeznaczone do dalszej sprzedaży
> [...]
    Gdzie tu jest mowa o procentowych stawkach VAT przy zakupie?

    >Dalej nie widzisz potrzeby prowadzenia w niektórych przypadkach rejestru
    >zakupów wg. stawek VAT?
    Nie widze.

    >czy fakt że nie znasz firmy która tak rozlicza VAT oznacza że takie
    >rozliczanie nie jest mozliwe ani stosowane?
    Nie twierdze, ze nie jest mozliwe. Moze nawet jest przydatne. Wymaga
    jednak dodatkowego nakladu pracy :(. Mnie chodzi o to czy jest
    _konieczne_.

    >I jeszcze _dokładnie_. I może jeszcze szybko i tanio?
    >Samemu nie chce sie poszukac? A przydało by się... przydało.
    Nie przezywaj tak. Skoncentrujmy sie na problemie a nie na
    uszczypliwosciach wobec siebie. Mysle, ze wyjasnienie problemu
    przyniesie korzysc nie tylko nam.

    >Zajrzyj w okolica art. 27. Miłej lektury!
    Zajrzalem. Nie ma tam wyjasnienia mojego problemu.

    Jezeli ktos byl kontrolowany w tym zakresie (VAT naliczonyi ewidencja
    ze stawkami procentowymi) bardzo prosze o zabranie glosu.

    Wyjasniam systuacje, gdy jedna firma wystawia faktury z roznymi
    stawkami VAT w zaleznosci od odbiorcy. Dokladniej chodzi o typ obiektu
    wg KOB (Klasyfikacja Obiektow Budowlanych). Otoz niektore obiekty, np.
    szkoly, szpitale sa takimi obiektami, ktore upowazniaja do stosowania
    dla nich stawki 7% przy uslugach budowlanych. Inne przy identycznych
    uslugach - wymagaja stawki 22%.

    Dzieki wszystkim za zyczliwosc i cierpliwosc.
    Szczegolnie przedmowczyni :)