  • 11. Data: 2009-03-18 19:08:40
    Temat: Re: FV do śmieci
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-18, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > IM(H)O nie ma to znaczenia podatkowo - podatki a sfera
    > prawa cywilnego to dwa światy.

    No ale taka umowa to chyba nie może stanowić KUP (podobnie jak
    np. umowa o pracę).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2009-03-18 19:14:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 20:08:40 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-03-18, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No ale taka umowa to chyba nie może stanowić KUP (podobnie jak
    > np. umowa o pracę).

    Aah, o to chodziło :-)
    Jeśli to jest wyłączone z KUP, to zgadzam się że niewpisanie do KPiR
    nie powoduje zawyżenia podstawy opodatkowania, więc nie ma nierzetelności.

    (Jak zwykle są wyjątki i wyjątki do wyjątków :-) )

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-03-18 19:21:31
    Temat: [OT] Re: FV do śmieci
    Od: <s...@a...pl>

    > I dalej nie /kumam/ w czym rzecz z tym VAT przy jednoczesnej usłudze
    > montażu i dostawie montowanego towaru.

    Spróbuję Ci przybliżyć :)

    Wariant 1
    - kupujesz sam drzwi wejściowe do domu mieszkalnego za 1220,00 [1000,00 (netto)
    + 220,00 (22% VAT)]
    - wynajmujesz majstra, który Ci wstawi te drzwi za 535zł [500,00 (netto) + 35,00
    (7% VAT)]
    TY: Razem zapłacisz 1755,00zł, masz 2 faktury: za drzwi ze sklepu i na usługę
    montażu od majstra
    MAJSTER: odprowadzi do US 35zł należnego VATu

    Wariant 2
    Zlecasz dla majstra wymianę drzwi wejsciowych (nie zamiawiasz _drzwi_ i
    _montażu_, a _wymianę_ na takie, jakie chcesz).
    Majster kupuje drzwi wejściowe za 1220,00 [1000,00 (netto) + 220,00 (22% VAT)],
    które sa jednym z materiałów do wykonania usługi (inne dla ułatwienia pomijam).
    Majster chce za wstawienie 500zł (netto). Liczy więc:
    [1000,00 (netto - za drzwi) + 500,00 (netto - za montaż)] + 7% VAT
    TY: Razem zapłacisz 1605zł, masz jedną fakturę za wymianę drzwi wejściwych (a
    nie (1)drzwi + (2)wymiana)
    MAJSTER: Od tego co zapłaciłeś, majster ma oddać do US 105zł (podatek należny).
    Kupując jednak materiał (drzwi) zapłacił 220zł VATu, który stał się dla niego
    podatkiem naliczonym. Wychodzi z tego, że US jest mu winien 115zł. Jesli robi
    tylko takie usługi, to w swojej deklaracji VAT7 zaznaczy opcję "do zwrotu na
    konto".

    W drugim przypadku zyskjesz na niższej cenie (choć w pierwszym wypadku sam
    mozesz uzyskać zwrot od drzwi), a majster musi mieć kasę do czasowego
    zablokowania (do czasu rozliczenia VAT).

    Czy już załapałeś? Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-03-18 20:48:40
    Temat: Re: [OT] Re: FV do śmieci
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    s...@a...pl w <news:49c149b8$1@news.home.net.pl>:

    > Spróbuję Ci przybliżyć :)

    TXH :D

    > Wariant 1
    > - kupujesz sam drzwi wejściowe

    Kurcze, a ja o piecu :O

    > do domu mieszkalnego za 1220,00 [1000,00 (netto)
    > + 220,00 (22% VAT)]

    Ale łatwo to x 10 pomnożyć

    > Wariant 2
    [...]
    > Majster kupuje drzwi wejściowe za 1220,00 [1000,00 (netto) + 220,00 (22% VAT)],

    Eeee, ja wiem, że kupuje za 900+VAT ;-)

    > W drugim przypadku zyskjesz na niższej cenie (choć w pierwszym wypadku sam
    > mozesz uzyskać zwrot od drzwi)

    Teraz juz nie pamiętam, ale nie było takiej możliwości, albo było to
    "nieopłacalne"

    > Czy już załapałeś? Pozdrawiam

    Schemat tak, Dzieki Tylko, że z wyliczeń to po 3 latach wychodzi mi,
    że majster wtopił i dawno ten 1000 przeżarł na moje reklamacje
    dotyczące _usługi_ _montażu i gwarancji na piec_i inne duperele.
    Jedyne co zarobił to na kwasówce w kominie

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2009-03-18 21:41:38
    Od: lunakk <l...@b...o2.pl>

    lunakk pisze:

    > Bo kogo bym nie pytał, zawsze inna odpowiedź :)

    I widzę że sie nic nie zmieniło w tej materii :)

    Pozdrawiam
    Lunakk

  • 16. Data: 2009-03-18 21:49:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 22:41:38 lunakk <l...@b...o2.pl> napisał(a):

    > I widzę że sie nic nie zmieniło w tej materii :)

    Po prostu odpowiedź zależy od tego,
    przez kogo ta usługa jest wykonywana.

    --
    Pozdrawiam,