  • 1. Data: 2009-03-18 13:16:36
    Temat: Towar handlowy a koszty uboczne zakupu
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Kupiłem towar w UK, zapłaciłem przelewem, bank więc doliczył
    swoje koszty, do tego czekam jeszcze na naliczenie kosztów banków
    pośredniczących.

    Zastanawiam się czy te naliczone już prowizje księgować w kol. 11
    KPiR, w dacie otrzymania towaru, czy w kol. 13 w dacie poniesienia.
    Wg § 29. rozporządzenia do KPiR wycenę remanentu mogę zrobić
    zarówno wg kol. 10 jak i 10+11, więc się zastanawiam czy księgowanie
    w kol. 11 to tylko mój wybór, czy też mus?

    Jeśli mam te koszty księgować w kol. 11 to co zrobić z prowizjami
    banków zagranicznych które dopiero zostaną naliczone?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-18 15:51:42
    Temat: Re: Towar handlowy a koszty uboczne zakupu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Zastanawiam się czy te naliczone już prowizje księgować w kol. 11
    > KPiR, w dacie otrzymania towaru, czy w kol. 13 w dacie poniesienia.

    A to jest koszt związany z zakupem czy z zapłatą? :-)

  • 3. Data: 2009-03-18 15:58:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 16:51:42 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > A to jest koszt związany z zakupem czy z zapłatą? :-)

    A zapłata nie jest związana z zakupem?
    Bo przecież w ten sposób można też uzasadnić że
    transport nie jest związany z zakupem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-03-18 16:51:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > A zapłata nie jest związana z zakupem?
    > Bo przecież w ten sposób można też uzasadnić że
    > transport nie jest związany z zakupem.

    Rozumując w Twój sposób - każdy koszt - nawet telefon w sprawie zakupu -
    można powiązać
    z zakupem towaru - więc jak sobie zakwalifikujesz, takie bedziesz
    miał potem "niespodzianki"