  • 21. Data: 2002-09-17 19:45:44
    Temat: Re: FV podpisane przez zone.
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    news:am7ood$38e$1@news.tpi.pl...
    > A o Ty czym piszesz, bo nie rozumiem?

    A czego nie rozumiesz ?

    Szydzę z absurdów polskiej codzienności .:-(
    Absurdy należy tępić także w najbliższym otoczeniu, a nie szukać winnych
    jedynie "na szczytach władzy".:-(
    Prawo , które winniśmy przestrzegać tworzą "mądrzy" ludzie, podobno dla
    naszego wspólnego dobra:-(
    Mam zbyt wiele dookoła siebie przykładów, aby nie uważać, że "Polak to brzmi
    dumnie".:-(

    Podpis na fakturze bez pisemnego, zarejestrowanego i ofrankowanego znakiem
    skarbowym (?) upoważnienia jest jednym z tych najważniejszych uchybień wobec
    współobywateli, ściganych przez mądrych i wyszkolonych urzędników
    skarbowych :-(

    "Bierzcie sprawy w swoje ręce", ktoś, kiedyś zachęcał....
    Problemy praktyczne prawa podatkowego opisywane na tej grupie dyskusyjnej
    zachęcają do wywołania rewolucji :-(

  • 22. Data: 2002-09-18 08:01:31
    Od: "clodine" <c...@p...onet.pl>

    > fakture VAT moze podpisac osoba UPRAWNIONA.

    hmm.. a jak to jest w sp. z o.o.? tak sie pytam z ciekawosci, bo oficjalnie
    w firmie w ktorej pracuje w KRS jest wpisane ze firme na zewnatrz
    reprezentuje zarzad, ale faktury to podpisuja praktycznie wszycy pracownicy
    jak leci, a czasem nawet osoby zatrudnione na umowe zlecenie; natomiast
    zarzad czesto zeby nie zaplacic jakiemus kontrahentowi wymawia sie ze te i
    te fakture podpisala osoba nie uprawniona do podpisywania :>> hm.. takze w
    ogole nie wiem o co chodzi ;) widac kazdy ma interpretacje na swoja korzysc

    --
    podzrawiam
    clodine

  • 23. Data: 2002-09-18 09:09:28
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "clodine" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > te fakture podpisala osoba nie uprawniona do podpisywania :>> hm.. takze w
    > ogole nie wiem o co chodzi ;) widac kazdy ma interpretacje na swoja

    I tu jest "drobny" problem.
    Dla US ma być obojętny podpis odbiorcy na fakturze, a nawet jego brak.

    Jeśli zaś chodzi o odroczoną zapłatę, to podpis obojętny już nie jest.
    Każdy powód aby się wykpić jest dobry:-(

  • 24. Data: 2002-09-18 11:43:03
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "clodine" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > zarzad czesto zeby nie zaplacic jakiemus kontrahentowi wymawia sie ze te i
    > te fakture podpisala osoba nie uprawniona do podpisywania

    Prosze zwrocic uwage, ze to podpis osoby uprawnionej do ODBIORU
    faktury. Normalnie z obrocie gospodarczympryjmuje sie,
    ze ten, kto odbiera torwar jest uprawniony do odbioru faktury.
    Wiec Panstwa dostawcy powinni we wlasnym interesie zadac upowaznienia do
    odbioru TOWARU.

    Boguslaw

  • 25. Data: 2002-09-18 12:46:18
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > te fakture podpisala osoba nie uprawniona do podpisywania :>> hm.. takze w
    > ogole nie wiem o co chodzi ;) widac kazdy ma interpretacje na swoja

    Na ile pamietam podpisanie dokumentu bez wymaganych w tym zakresie uprawnien
    jest karalne. Sciagac kwote od podpisujacego poniewaz nie mial takiego
    UPRAWNIENIA. Tak se wymyslilem

    Adam

  • 26. Data: 2002-09-18 13:48:37
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    "Adamski" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    uprawnien
    > jest karalne. Sciagac kwote od podpisujacego poniewaz nie mial takiego

    Bardzo czesto w firmach sa wlasnie upowaznienia do wystawiania i
    otrzymywania faktur VAT. I wtedy moze teoretycznie kazdy takie cos miec i
    podpisaywac fakture.
    Niekoniecznie zarzad.

    Magda

  • 27. Data: 2002-09-18 14:32:36
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Na ile pamietam podpisanie dokumentu bez wymaganych w tym zakresie
    uprawnien

    Wg mnie w tym przypadku autorowi pytania nie chodzi o
    podszywanie się pod kogoś innego, a zwykłe "robienie w konia" dostawcy: Ja
    Ci nie zapłacę w terminie bo fakturę podpisał Ci osobnik nieuprawniony.
    JW Pan Prezes ma w d*** płacenie, bo ???? dostawcy mu nie płacą ????.
    Nawet gdyby fakturę podpisał JW pan Prezes, to i tak opóźniałby zapłatę pod
    dowolnym pretekstem

    Gdyby faktura była rzeczywiście "trefna" sprawa oparłaby się w sądzie, albo
    przynajmniej była wyjaśniana z dostawcą przed terminem płatności i nie było
    by tego pytania na grupie.

    Znacie dostawców idiotów, którzy wydają towar z odroczoną płatnością
    przypadkowym ludziom z ulicy nie mając zamówienia podpisanego przez "ważne"
    osoby , albo przynajmniej nie znanym im z częstych kontaktów????

    W tym analizowanym przypadku to Pan Prezes jest nieuczciwy i Jego
    tłumaczenie jest nic nie warte.
    Ile to razy "biznesmeni" wysyłają "zaopatrzeniowca", aby spróbował po raz
    kolejny "pocisnąć bajer" i coś kupić na przelew nie mając zamiaru płacić w
    terminie ?? To jest nagminne!
    Odsetek też się nie płaci, bo po co ?
    Kwota faktury albo za mała na Sąd i windykatorów, albo taka, że utopi
    dostawcę.

    A potem pobity Pan Prezes ma pretensje, że policja źle działa:-(

    Ale to Polska właśnie.
    Dumni z siebie Polacy - katolicy, cwaniaczki , złodzieje , a może Żydzi,
    Masoni, Cykliści ?????

  • 28. Data: 2002-09-18 16:38:01
    Od: "Urszula S" <u...@N...gazeta.pl>

    roo <o...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mam zarejestrowana DG na siebie, a zona jest pelnomocnikiem. Pewnego
    > pieknego dnia po raz pierwszy poszla po znaczki pocztowe. Kupila znaczki,
    > zaplacila, wziela FV i podpisala swoim imieniem i nazwiskiem - a teraz mi
    > mowia, ze nie moge tego zaksiegowac - bo zona nie ma jakiegos upowaznienia w
    > US o ktorym pierwszy raz slysze.
    >
    > Czy ktos to moze potwierdzic lub ew. zaprzeczyc ?
    Jeśli dobrze rozumiem sytuację, to chodzi prawdopodobnie o Upoważnienie do
    podpisywania faktur VAT. Nie jest to jednak zgłaszane w US, tylko powinno być
    w dokumentach tej osoby (pod warunkiem, że jest zatrudniona). Jeśli żona nie
    jest zatrudniona, to nie wiem, czy pełnomocnictwo wystarcza, żeby podpisywać
    dokumenty. Natomiast jest to chyba trochę czepialstwo US, może wystarczy aby
    właściciel podpisał niżej tę samą fakturę?

    Pozdrawiam.

  • 29. Data: 2002-09-18 18:29:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    chodzi prawdopodobnie o Upoważnienie do
    > podpisywania faktur VAT. Nie jest to jednak zgłaszane w US, tylko
    powinno być
    > w dokumentach tej osoby (pod warunkiem, że jest zatrudniona).

    Sądzisz, że nie mogłabyś odebrać i podpisać
    faktury np. dla mnie po ustnym upoważnieniu?

  • 30. Data: 2002-09-19 08:00:17
    Od: Jano <m...@h...gula>

    cef napisał:

    > chodzi prawdopodobnie o Upoważnienie do
    > powinno być
    >
    > Sšdzisz, że nie mogłabyœ odebrać i podpisać
    > faktury np. dla mnie po ustnym upoważnieniu?

    a nie prosciej jak zona podpisze sie imieniem i nazwiskiem meza?
    Jakos nikt nie robi w tym zakresie klopotow.
    --
    Pozdrowienia
    J.