  • 1. Data: 2002-09-16 13:47:09
    Temat: odszkodowanie - sąd pracy
    Od: "Maciek" <m...@f...pl>

    witam,
    mam taką wątpliwość - sąd pracy zasądził na moja korzyść "odszkodowanie w
    wysokości 3.500". pracodawca wypłacił zasądzoną kwotę, ale pomniejszoną o
    kwotę podatku dochodowego (stosunek pracy skończył się w roku ubiegłym). czy
    słusznie?
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2002-09-17 21:00:58
    Temat: Re: odszkodowanie - sąd pracy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Sep 2002, Maciek wrote:

> [...]
    >+ kwotę podatku dochodowego (stosunek pracy skończył się w roku ubiegłym). czy

    Pochwal się jeszcze co to za odszkodowanie.
    AFAIK i AFAIR ("z głowy czyli z niczego" !) - to o ile pamiętam
    wykładnie opisywanych wyroków to idea była przedostatnio[1] taka:
    - odszkodowanie za *straty* które poniosłeś (dajmy na to: zniszczone
    ubranie) podatkowi nie podlega
    - odszkodowanie które jest równoważnością dochodu, dajmy na to
    "za niesłuszne zwolnienie" (czyli normalnie byś zarobił i ten
    "normalny" dochód *byłby* opodatkowany) - podlega opodatkowaniu.

    Aczkolwiek mogę się tu i ówdzie mylić - to w tym że bez
    podania rodzaju odszkodowania nie sposób odpowiedzieć raczej
    będę się upierał ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] ostatnie 3 tygodnie słabo ślediłem co się dzieje, więc
    rząd & parlament & NSA & SN mogły mnie zaskoczyć ;)

  • 3. Data: 2002-09-18 08:54:20
    Od: "Maciek" <m...@f...pl>

    chodzi o drugi wariant i potwierdzilem juz w innym zrodle slusznosc
    opodatkowania :(
    dzieki za odp. i pzdr,
    mac

    napisał w wiadomości