  • 31. Data: 2002-09-19 09:09:25
    Temat: Re: FV podpisane przez zone.
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Urszula S" [...]

    > Jeśli dobrze rozumiem sytuację, to chodzi prawdopodobnie o Upoważnienie do
    > podpisywania faktur VAT. Nie jest to jednak zgłaszane w US, tylko powinno
    być
    > w dokumentach tej osoby (pod warunkiem, że jest zatrudniona).

    Dobrze Pani zrozumiala.
    Chodzi o to czy jakiekolwiek upowaznienie powinno byc w jakichkolwiek
    papierach.

    W ustawie wyraznie stoi "uprawnionych", a nie upowaznionych, nigdzie nie
    spotkalem
    natomiast ani kto jest, a kto niejest uprawniony. Nie widac powodow, by mial
    byc nie uprawniony
    ktos, kto reprezentuje przedsiebiorce na jego prosbe, nie widac powodow, by
    POWINNO sie,
    kak pani sugeruje tworzyc "dupochrony" w postaci list uprawnionych.
    Zwlaszcza,z e taki z zalizenia d*** moze obrocic sie przeciw nm.

    > Jeśli żona nie
    > jest zatrudniona, to nie wiem, czy pełnomocnictwo wystarcza, żeby
    podpisywać
    > dokumenty.

    ja natomiast ciekaw jestem na jakiej podstawie ktos moze domagac sie
    pisemnego
    pelnomocnictwa.

    > Natomiast jest to chyba trochę czepialstwo US, może wystarczy aby
    > właściciel podpisał niżej tę samą fakturę?

    Tu bym sie nie zgodzil.
    Dlaczego na kopi faktury maja byc inne podpisy niz na oryginale ?

    Predzej zrozumialbym, gdyby w opisie faktury napisano
    oswwiadczam,z e x byl upowazniony do odbioru towaru wraz z faktura.

    > Pozdrawiam.

    Pozdrawiam

    boguslaw

  • 32. Data: 2002-09-23 11:29:49
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Jano wrote:

    > a nie prosciej jak zona podpisze sie imieniem i nazwiskiem meza?
    > Jakos nikt nie robi w tym zakresie klopotow.

    To już chyba podpada pod kodeks karny - fałszowanie podpisu

  • 33. Data: 2002-09-23 23:02:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 17 Sep 2002 11:47:36 +0200), Maddy
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >"Broń mnie Panie od takich przyjaciół, z wrogami sam sobie poradzę..."
    >Czy cos w tym stylu ;-))

    ,,Kardynała Richelieu sekret zdradzę Wam...
    Od przyjaciół Boże strzeż, z wrogami poradzę sobie sam''

    Mniej więcej tak... O ile nazwiska kardynała nie przekręciłem, ale
    jest pierwsza w nocy i nie chce mi się szukać...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 34. Data: 2002-09-23 23:03:18
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 17 Sep 2002 09:48:03 +0200), "Iwona
    ?lusarczyk" <i...@e...pl> był(a) napisał(a):

    >listę osób upoważnionych przez firmę do odbioru faktur, zatwierdzoną przez
    >właściciela. Teoretycznie odbierając fakturę każda osoba powinna posiadać
    >takie upoważnienie, oczywiście w praktyce nierealne. Iwona

    A kto mówił, że ma być pisemne, a nie ustne? :-)
    Miała ustne? Miała. Była upoważniona? Była!

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 35. Data: 2002-09-23 23:06:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 19 Sep 2002 10:00:17 +0200), Jano
    <m...@h...gula> był(a) napisał(a):

    >a nie prosciej jak zona podpisze sie imieniem i nazwiskiem meza?
    >Jakos nikt nie robi w tym zakresie klopotow.

    No nie prościej, bo na to są partagrafy i bodajże do 5 lat odsiadki...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)