  • 1. Data: 2003-10-27 05:38:26
    Temat: FV za prawa autorskie
    Od: "dd" <d...@a...com.pl>

    witam,
    jak mam wystawic fakture na sprzedaz praw autorskich gazety?

    mam to nazwac:
    prawa autorskie do gazety "XXX"

    vat 0 zl

    stawka vat 0%?

    Darek

  • 2. Data: 2003-10-27 07:04:18
    Temat: Re: FV za prawa autorskie
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "dd" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    > jak mam wystawic fakture na sprzedaz praw autorskich gazety?

> [...]

    Sprzedaż praw autorskich nie jest opodatkowana stawką 0% - w ogóle nie jest
    objęta VAT'em.
    Tak więc nawet jeżeli jesteś Vat'manem to wystawiasz rachunek (oczywiście
    bez VAT) i podpinasz umowę przeniesienia praw autorskich pod rachunek i
    sprawa załatwiona.
    Co więcej, nie jest to faktura VAT, więc nie uwzględniasz jej w rejestrach
    VAT.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2003-10-27 09:09:48
    Od: towarzysz Vader <n...@d...spamu.org>

    Łukasz Kaliński wrote:
    > Sprzedaż praw autorskich nie jest opodatkowana stawką 0% - w ogóle nie jest
    > objęta VAT'em.

    Na pewno prawa autorskie nie sa objete? A moze jakis szczegolny
    przypadek praw? Sprzedaje majatkowe prawa autorskie pewnej firmie i
    wystawiam fakture na 22% VAT. W kwietniu byla kontrola krzyzowa w tej
    firmie i nie czepili sie tego.

    --
    towarzysz Vader - http://www.rzeszow.net/
    Przepis na e-mail: 1 vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

  • 4. Data: 2003-10-27 09:39:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2003, towarzysz Vader wrote:

> [...]
    >+ > objęta VAT'em.
    >+
    >+ Na pewno prawa autorskie nie sa objete? A moze jakis szczegolny

    ...jest objęty. Prawa autorskie do programów....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-27 10:09:34
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    > Na pewno prawa autorskie nie sa objete?
    Odpowiedz nie wprost: Czy prawa autorskie sa towarem czy uslugą?

    WAM

    --
    www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2003-11-06 10:41:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2003, WAM wrote:

    >+ > Na pewno prawa autorskie nie sa objete?
    >+ Odpowiedz nie wprost: Czy prawa autorskie sa towarem czy uslugą?

    Usługą. Oczywiście tylko pewne kategorie ;)
    ++++
    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    2) usługach - rozumie się przez to:
    c) sprzedaż praw lub udzielanie licencji i sublicencji w rozumieniu
    przepisów prawa własności przemysłowej,
    d) oddanie do używania wspólnego znaku towarowego albo wspólnego znaku
    towarowego gwarancyjnego w rozumieniu przepisów prawa własności
    przemysłowej,

    e) udzielanie licencji lub upoważnianie do korzystania z licencji oraz
    przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu przepisów prawa
    autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego,
    -----

    Nie wiem czy "bazy danych" też się łapią - chyba nie, ale
    nie pamiętam czy przypadkiem nie zahacza .c (mam na myśli
    *treść* bazy danych, nie *układ*).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)