  • 1. Data: 2003-10-26 22:23:40
    Temat: zapomniałem zaksięgowac fakture
    Od: EDI <k...@c...pl>

    Zapomniałem zaksięgować fakturę z września. Jestem na KPiR i Vacie.
    Czy da się coś zrobić aby uniknąć korekty PIT-5 i VAT-7 ?
    Wolałbym nie robic korekty, bo nie chcę kontroli. Czy mozna to rozliczyć w
    październiku, i dopisać w rubryce UWAGI że ta faktura jest z września, albo
    coś w tym stylu ?
    --
    /^^^^>/^^^^\/^/(^^^)^^^\ /^\ /^/
    / ^^>/ /~/ / / ) ( (^^) / ^ /

  • 2. Data: 2003-10-26 22:24:53
    Temat: Re: zapomniałem zaksięgowac fakture
    Od: EDI <k...@c...pl>

    Acha ta faktura to są koszty.

    --
    /^^^^>/^^^^\/^/(^^^)^^^\ /^\ /^/
    / ^^>/ /~/ / / ) ( (^^) / ^ /

  • 3. Data: 2003-10-27 00:01:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2003, Andrzej R. wrote:

    >+
    >+ Użytkownik "zapraszam.pl" <m...@w...pl> napisał
    >+ > Faktura Vat musi być wpisana najdalej w miesiącu następnym po wystawieniu,
    >+ > aby...
    >+
    >+ Re : A można prosić o kontynuowanie ( i w miarę możliwości ze stosownym
    >+ przepisem prawnym ) ?

    A mógłbyś przejrzeć grupę (groups.google, przykładowy link
    już dziś był) oraz przepisy VAT pod kątem "w miesiącu następnym" ?
    Tak w skrócie:
    +++++
    Art. 19. 1. Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, związanych ze sprzedażą
    opodatkowaną.
    3. Obniżenie kwoty podatku należnego, o której mowa w ust. 1, następuje:

    1) nie wcześniej niż w rozliczeniu za miesiąc, w którym podatnik otrzymał
    fakturę albo dokument celny, i nie później niż w rozliczeniu za miesiąc
    następny, z zastrzeżeniem pkt 2-4,
    -----

    No a w "zastrzeżeniach" oraz w rozp. ds. VAT stosik
    wyjątków (głównie interesuje nas wyjątek "za media",
    posługujący się terminem płatności).

    >+ Zaniepokoiła mnie moja niewiedza.

    No to dobrze :)
    Przeoczenie o 2 miesiące wymaga wystawienia korekty.
    Po roku następuje utrata VAT :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-10-27 00:09:40
    Od: "zapraszam.pl" <m...@w...pl>

> [...]
    > Wolałbym nie robic korekty, bo nie chcę kontroli. Czy mozna to rozliczyć w
    > październiku, i dopisać w rubryce UWAGI że ta faktura jest z września,

    Nie wiem, co robić w przypadku "zapomnienia", ale mnie przysyłają faktury
    pocztą i często poczta dostarcza przesyłki w "następnym miesiącu". Księguję
    z datą otrzymania, którą wpisuję też - oczywiście - na odwrocie faktury,
    razem z opisem, do czego te koszty...
    Niestety - od czasu wprowadzenia przez pocztę przesyłek priorytetowych,
    dziwnym trafem zwykłe przesyłki dłuuuugo muszą iść i chociażbyś nie wiem jak
    chciał, nie wpiszesz części faktur tak przesyłanych w miesiącu wystawienia.

  • 5. Data: 2003-10-27 06:55:16
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > aby...

    Re : A można prosić o kontynuowanie ( i w miarę możliwości ze stosownym
    Pozdrawiam AR

  • 6. Data: 2003-10-27 14:37:24
    Od: "adi" <f...@w...to.poczta.onet.pl>

    jan.zabrze.pl...

    > 1) nie wcześniej niż w rozliczeniu za miesiąc, w którym podatnik otrzymał
    > fakturę albo dokument celny, i nie później niż w rozliczeniu za miesiąc
    > następny, z zastrzeżeniem pkt 2-4,

    I chyba dalej kolega żyje w niewiedzy... przedmówca pisał "[...} miesiącu następnym
    po WYSTAWIENIU, aby.." no i wlasnie co 'aby', tez jestem ciekawy. Z kolei ty piszesz
    o miesiącu otrzymania faktury .....

    Pozdrawiam,
    Adam