    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Date: Tue, 18 Jul 2017 22:51:27 +0200

    W dniu 2017-07-18 o 12:08, papuga pisze:
    > On Thu, 13 Jul 2017 20:57:41 +0200
    > (...)
    > Adam, skoro się znacz na comarch, to może doradzisz?
    >
    > Załóżmy takie parametry:
    > 10 komputerów (tylko do fakturowania)
    > 4 z nich pracują 9h
    > 6 z nich pracuje 6h (powiedzmy 7h bo czasem akwizytorzy wcześniej)
    > (odrzucam soboty i takie dni kiedy te kompy pracują w innym rytmie)
    >
    > Ilość dziennie wypisywanych pozycji ok. 5800 (FV i paragony).
    > To taka średnia (mediana), bo waha się od ok. 4000 do 7500 (takie po
    > 7000+ to tylko kilka razy w roku)

    Szybki serwer na RAID5 lub RAID10 (ja wolę RAID5 lub RAID6 niż wersje
    RAID10 lub RAID01), macierz może być nawet na SSD. Kwestia ceny.

    > Nie chce mi się wyciągać proporcji, ale tak na czuja nowa pozycja
    > towaru na FV powstaje co 2-3 sekundy (może nawet co 1,5s jak czasem
    > patrzę paniom na ręce).

    To nie problem, kwestia odpowiedniej konfiguracji metody wprowadzania.
    Jak się wybierze wprowadzanie "na liście" - czyli bezpośrednio na
    dokumencie, bez podnoszenia formatki towaru lub listy magazynowej - to
    jest najszybciej.

> [...]
    > jakichś KP, telefony, wypisanie nagłówka faktury, drukowanie, wymianę
    > tonera, papieru, korekty, marudzących klientów, zestawienia dzienne, ...
    >
    > Zakładając, że jest 2000 klientów i 2000 asortymentu, wypisuje się po
    > kodzie towaru, który w 70% jest w głowach pań, czasem muszą na liście
    > asortymentowej przesunąć się jak towar dostaje nowy symbol lub nie
    > pamiętają dokładnie.
    > (podaję by nie myśleć że wszystko co trzeba widać na jednym ekranie)
    >

    > Który z produktów Comarch mógłby umożliwić wypisywanie faktur w takim

    Każdy.
    Kwestia, jakiej funkcjonalności potrzebujemy.
    Ale Optimka powinna wystarczyć - zresztą nie znam klienta, który by
    wykorzystywał więcej niż ok. połowę możliwości.
    Później zawsze można płynnie przejść na coś więcej, np. CDN-XL.

    > Zerkałem na YT, Subiekt? oj nie wydaje mi się, Comarch Optima - nie
    > wydaje mi się.

    Kwestia konfiguracji.
    Sam podręcznik tylko konfiguracji ma ok. 500 stron.

    Poza tym własne widoki, własne kolumny (pisane w SQL), własne dodatki,
    własne wydruki - program jest otwarty.
    Trzeba tylko wiedzieć, że można więcej i wiedzieć, jak to zrobić.

    > Czy demo Comarch można pobrać bez mejli do działu marketingu (potem
    > zamiast demo dostaję SPAM o tytule: "Czy dobrze się Państwu pracuje na
    > naszym programie?" a dema jak nie było tak nie dostałem, tzn. mam na
    > myśli ogół takich zachowań a nie comarch konkretnie .
    > (ten przytoczony był _chyba_ z TRESa, ale bywa różnie np. RCSOFT
    > [RC-HURT] odpowiadał ładnie)

    Można bez problemu.
    Napisz maila na a...@p...onet.pl w temacie zawrzyj [OPT!MA] razem z
    nawiasami, to Ci podam prawdziwy adres i dane do ściągnięcia zarówno
    programu, jak i dokumentacji.

    Możesz też obejrzeć on-line programem Podłączanie Pulpitu Zdalnego (lub
    poleceniem MSTSC)

    komputer: demo.online.icomarch24.pl
    user: demo
    hasło: demo

    Tyle, że oglądając demo niewiele zobaczysz bez wiedzy, że coś gdzieś
    jest, albo "coś można".
    A w Optimie to samo można zwykle na wiele różnych sposobów, a operator
    wybiera najwygodniejszy adekwatnie do sytuacji.
    Bardzo wiele też zależy od konfiguracji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam