    Date: Wed, 19 Jul 2017 12:42:54 +0200
    From: papuga <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    <20170710124449.55490e53@xeon> <ojvtlf$2bn$1@usenet.news.interia.pl>
    <20170710154125.4d8bff70@xeon> <ok8fra$l4a$1@usenet.news.interia.pl>
    <20170718120846.21a9e690@xeon>
    <596e0305$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    <oklqb4$nad$1@usenet.news.interia.pl>
    <596efc8f$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    <okn9dm$lt1$1@usenet.news.interia.pl>

    On Wed, 19 Jul 2017 11:40:06 +0200
    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Tu jest pies pogrzebany.
    > Nawet najlepszy program zda się na nic, jeśli nie wykorzysta się jego
    > możliwości. Ale aby wykorzystać, wpierw trzeba znać zarówno
    > możliwości tegoż programu jak i jego _ograniczenia_
    >
    > Są systemy do magazynów - np. WMS do CDN-XL, albo system BCS dla
    > Optimy. Systemy tego typu potrafią nawet optymalizować trasę wózka
    > zbierającego zamówienie, aby z jednej strony jak najefektywniej
    > jechać, a z drugiej, aby zacząć przykładowo od największych gabarytów
    > lub ciężarów. Ewentualnie magazyn całkowicie bezobsługowy - tak jak
> [...]
    @Adam, napisałem na mejla.

    Nasz magazyn nie jest skomputeryzowany. Nie jest wielkim magazynem w
    stylu zdjęć w folderach. Chłopaki biegają, sami optymalizują drogę gdyż
    towaru układają się indeksami na fa i widzi od razu kolejność półek.
    Danie im do ręki, czy na szyję gadżetu w postaci jakiegoś czytnika
    wywoła prawdopodobnie agresję ;)
    Wypisywanie FV - nie widzę szybszego sposobu niż dotychczasowy.
    Największym problemem w okienkowych programach jest zaniedbywanie
    sprawnej obsługi klawiatury. To co najbardziej wkurza to odrywanie rąk
    od klawiatury po myszkę (m.in stąd moje 150 mejli do producenta).
    Wystarczy przeliczyć np. 2 sekundy straty "przeklepywania" jakichś pól
    ceny (zazwyczaj niezmienianej) x milion pozycji / 3600 sekund godziny i
    mamy 2-3 tygodnie poświęcone na klepanie w enter, ale często nawet tego
    nie można wytłumaczyć.
    Jak się sprzedaje czołgi to można sobie klikać cały dzień.

    I jeszcze jedno; nie ma (i nie będzie) osoby od uzupełniania danych -
    pilnowania, tabel rabatowych, kolorów półek, zdjęć, ... więc co z
    zaawansowanych modułów jak wiecznie nie będą miały poprawnych danych.
    Zresztą "brygada" jest dosyć wiekowa, mają podejście do komputerów jak
    do pralki. Trzeba nacisnąć tu i chcę [życzeniowo] by uprała ładnie.
    Natomiast nie usiłują zrozumieć działania pokrętła 'Program'.