eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFa nie na tego klienta w maju a JPK › Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    References: <20170705130836.392d2550@xeon>
    <595df554$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170706130113.0579b49f@xeon>
    <595e5c13$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <cvu3c7xhveop.3qtiq2uo61lc$.dlg@40tude.net>
    <595f1814$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170710124449.55490e53@xeon> <20170710150133.4d53996d@xeon>
    <5963af2b$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <5963b786$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <1069kzmw7bn1l$.wszx6iazdg27$.dlg@40tude.net>
    <596418d4$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170712132504.593cb4c4@xeon>
    <59662bdb$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170712180115.1e703712@xeon>
    <59666d93$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <ok6841$ten$1@node2.news.atman.pl>
    From: Kviat
    Date: Thu, 13 Jul 2017 11:48:18 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ok6841$ten$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 170712-10, 2017-07-12), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 76
    Message-ID: <596741e1$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 193.200.51.66
    X-Trace: 1499939297 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5162 193.200.51.66:61541
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:245260
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-07-13 o 00:33, papuga pisze:

    >>
    > Proponuje nie odpowiadać co akapit.

    Tak jest wygodniej i czytelniej.

    > Problem w tym, że nigdy nie było korekt nabywcy, wiesz o czym mówię.

    Nie wiem.
    Jak to nigdy nie było? Może Ty nie miałeś do tej pory takiego przypadku.

    > Wystawiałeś takie?

    Oczywiście.
    Noty, korekty... , błędne nipy (kiedy jeszcze nie było weryfikacji sum
    kontrolnych w programach, dawne czasy... :)), chyba wszystkie warianty
    pomyłek zdążyłem już zaliczyć.

    > Gdybym wiedział co ląduje i w jakich przypadkach w tych plikach jpk nie
    > byłoby sprawy i wątku.

    :)

    > b) Producent programu, pytam o korektę nabywcy, po konsultacjach między
    > biurkowych dostałem sugestię "korekty do zera" czy coś w tym stylu.
    >
    (...)
    > I dla spokoju duszy, wygeneruję sobie te sytuacje i JPK-ki z jakiegoś
    > subiekta i pooglądam co wyszło w środku wg. bardziej popularnych
    > programów na rynku.

    W SubiekcieGT bez problemu wygenerujesz korektę do dokumentu
    historycznego, nieistniejącego w bazie.

    Co do Twojego programu... zainstalowałem.
    Nie podoba mi się jego "filozofia", ale to sprawa indywidualna i pewnie
    kwestia przyzwyczajenia do takiego sposobu pracy z dokumentami.
    Co mnie uderza, to jego nieczytelność, pewien brak konsekwencji przy
    wprowadzaniu/edycji danych - niektóre pola edycyjne mają białe tło, inne
    szare, to wprowadza w błąd i nie widać na pierwszy rzut oka, które pole
    na formatce można edytować, a które nie. Jak ktoś nie zna programu, to
    musi organoleptycznie klikać myszą na pole i sprawdzać, czy da się jakąś
    wartość zmienić czy się nie da.
    Przy wprowadzaniu jakiegoś fikcyjnego klienta, po wpisaniu w polu NIP
    byle jakiego ciągu "88237373" wyświetla się jakiś kompletnie
    niezrozumiały (dla użytkownika) komunikat z błędem.
    Trochę nielogiczne (jak dla mnie) rozmieszczenie czynności w menu i w
    menu kontekstowych.
    Ale to detale i nie maja związku z tematem, więc specjalnie go nie
    torturowałem. Raz, żeby nie czepiać się pierdół, a dwa, że mi się nie
    chciało ;)

    Jest też dobra strona medalu. Dzięki Tobie zapoznałem się z programem,
    którego bym raczej nie polecił...

    Faktycznie, w tym programie nie da się wystawić korekty takiej jakbyś
    chciał.
    I nie da się wystawić korekty do dokumentu historycznego.
    To powoduje, że być może program "da radę" w firmie, która dopiero
    zaczyna działalność i od razu z tym programem.
    Dla firmy z bogatą historią brak takiej funkcjonalności to poważny
    problem, który w zasadzie wyklucza zakup takiego programu.
    A że przy okazji, ze względu na brak takiej funkcjonalności, nie da się
    obejść problemu z korektą nabywcy...
    ... to pozostaje aktualne stwierdzenie, że US ma to gdzieś, że się nie da :)

    Ja bym naciskał na producenta programu żeby jasno się zadeklarował czy
    zamierza coś takiego w programie uwzględnić i kiedy...
    i przeliczył ile warte jest kopanie się z koniem.
    Czy koszty pracy pracowników, spędzających ileś tam dni na szukanie
    rozwiązań i rozwiązywanie takich banalnych problemów, przypadkiem nie
    przekraczają kosztu zmiany i wdrożenia innego oprogramowania...

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1