    Date: Thu, 3 Aug 2017 15:41:47 +0200
    From: papuga <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
    <20170710124449.55490e53@xeon> <20170710150133.4d53996d@xeon>
    <5963af2b$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <5963b786$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <1069kzmw7bn1l$.wszx6iazdg27$.dlg@40tude.net>
    <596418d4$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170712132504.593cb4c4@xeon>
    <59662bdb$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170712180115.1e703712@xeon>
    <59666d93$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <ok6841$ten$1@node2.news.atman.pl>
    <596741e1$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170713140840.12da01ef@xeon>
    <5967b650$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>

    Kviat wrote:

    [ciach]

    > W Twoim przypadku ponowne wygenerowanie pliku jpk_vat z poziomu
    > programu wiązałoby się z koniecznością ręcznej (edycja faktury)
    > zmiany na fakturze w bazie danych. (Nie uwierzyłem, dopóki nie
    > zobaczyłem tego na własne oczy po ściągnięciu demo...) A tego nie
    > wolno robić, bo błędna faktura została wprowadzona do obrotu i
    > miałbyś niezgodność.

    [ciach]

    > Pozdrawiam
    > Piotr

    No i dali mi do ręki Biuletyn GOFINu nr 21 z 20 lipca. (jest tam
    właściwie to o czym dyskutujemy)

    Oszukałem krytyczny fragment przez google na sieci:
    http://www.serwisbudzetowy.pl/artykul,1964,14757,kor
    ekta-jpkvat-w-swietle-odpowiedzi-ministerstwa-finans
    ow-na.html

    No to wracamy do mojego utrudniania sobie życia.

    1. Mam w ewidencji VAT (czyli też w JPK_VAT) ująć fakturę korygującą
    (dane nabywcy)
    - czyli w JPK_VAT (w JPKVAT w miesiącu właściwym dla wystawienia
    korekty?) ma wystąpić jej numer, nabywca i kwota 0,00zł

    lub/albo

    2. Mam wysłać korektę JPK_VATze zmienionymi danymi (właściwym
    nabywcą) tej trefnej FV w oparciu o: "który jest podstawą dokonania
    korekty"

    i dalej? Mam mieć "podwójną księgowość"? Bazę z oryginalną FV, korektą,
    ale plik JPK_VAT ma się wygenerować z klientem po korekcie?

    No to jeszcze inne podejście.

    PROGRAM tworząc plik JPK_VAT (świadomą korektę starszego okresu)
    powinien sprawdzać czy do FV nie ma korekty nabywcy (nawet w innym
    miesiącu, roku, itd.) i jeżeli taką odnajdzie to zamiast danych z
    oryginalnej FV ma podstawić dane klienta z korekty z "przyszłości"?

    Nadal jesteśmy w ciemnej d., wykrakałem , najwyraźniej "ONI" sami nie
    wiedzą co tam ma być i grają w ping-ponga.