  • 1. Data: 2011-12-14 12:42:00
    Temat: Faktura VAT z PESEL, a bez NIP: co się da odliczyć?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Czy są jakies przeszkody, by w jednoosobowej działalności gospodarczej
    (PIT wg zasad ogólnych, KPiR, VAT-owiec) odliczyć VAT (i dodać do KUP)
    od faktury, w której nie wpisano NIP, a jest PESEL?
    Mój operator GSM zaproponował mi ciekawą ofertę, ale przeznaczoną dla
    "klienta indywidualnego", a nie "firmy" (i nie ma dla niego znaczenia,
    że "firma to ja"). Po zmianie konta klienckiego z "firmowego" na
    "indywidualne" zmieni się zawartość faktury: nie będzie na niej NIP, a
    będzie PESEL - stąd moje pytanie.

  • 2. Data: 2011-12-14 12:59:59
    Temat: Re: Faktura VAT z PESEL, a bez NIP: co się da odliczyć?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 13:42:00 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

> [...]
    > to ja"). Po zmianie konta klienckiego z "firmowego" na "indywidualne"
    > zmieni się zawartość faktury: nie będzie na niej NIP, a będzie PESEL -

    Według rozporządzenia w sprawie faktur, faktury VAT za usługi
    telekomunikacyjne (w tym także dla firm) nie muszą zawierać NIP odbiorcy.
    Więc taka faktura będzie jak najbardziej poprawna i będzie upoważniać do
    odliczenia.