  • Data: 2006-02-18 12:45:03
    Temat: Re: Faktura dla żony?
    Od: "Greg" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > IMO została wypaczona idea "zapobiegania".
    > Bo jasnym jest, że jeśli jedna ze stron jest opodatkowana ryczałtem
    > (ewidencjonowanym lub kartą) a druga na zasadach ogólnych, to
    > regulacja ma sens.
    > Ale co zrobić... tak zapisali :(

    Wydaje mi się, że intencja była inna.
    Regulacje dotyczące cen transferowych początkowo dotyczyły tylko transakcji
    z podmiotami zagranicznymi.
    W tym przypadku oczywistym było, że istnieje możliwośc osiągania korzyści
    poprzez transfer zysków do krajów o niższym opodatkowaniu.
    Później tę regulację rozszerzono również na transakcje pomiędzy podmiotami
    krajowymi.
    Dlaczego?
    Te przepisy to żyła złota dla firm doradczych. Teraz mogą doradzać również
    polskim grupom kapitałowym :)