  • 1. Data: 2018-07-19 22:49:29
    Temat: Faktura do paragonu
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Kupuję coś na znanym portalu aukcyjnym, w parametrach aukcji widzę, że
    sprzedający nie wystawia faktur, więc zakładam, że to osoba prywatna.
    Przychodzi przesyłka i okazuje się, że jest w niej paragon, czyli jednak
    firma. Niestety mam urlop i trochę czasu mi ucieka. Zakup był w czerwcu,
    w połowie lipca zgłaszam się do firmy, żeby wystawili mi fakturę.
    Niestety firma odmawia, gdyż czerwiec mają już rozliczony, "sprzedaż
    poszła przez kasę, czyli dla osób fizycznych, a nie dla
    przedsiębiorców". Do kiedy można się ubiegać o wystawienie faktury VAT
    do paragonu?

    Maciek

  • 2. Data: 2018-07-20 09:29:48
    Temat: Re: Faktura do paragonu
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-07-19 22:49, Maciek wrote:
> [...]
    > poszła przez kasę, czyli dla osób fizycznych, a nie dla
    > przedsiębiorców". Do kiedy można się ubiegać o wystawienie faktury VAT

    Przedsiębiorca, ma obowiązek wystawić fakturę na tzw. ,,żądanie" na
    postawie paragonu fiskalnego w terminie trzech miesięcy, licząc od końca
    miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano
    całość lub część zapłaty.

    https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/faktura/7439
    23,Jaki-jest-termin-wystawienia-faktury-do-paragonu.
    html

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/1128745,nip-
    na-paragonie-dopiero-od-przyszlego-roku.html

  • 3. Data: 2018-07-20 17:41:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2018-07-20 o 09:29, m4rkiz pisze:

> [...]
    > postawie paragonu fiskalnego w terminie trzech miesięcy, licząc od końca
    > miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano
    Paragon jest ze stawką ZW, przedsiębiorca nie jest płatnikiem VAT i
    twierdzi, że w związku z tym nie może wystawić faktury, bo już rozliczył
    miesiąc. Mógłby wystawić fakturę, gdybym się zgłosił wcześniej.
    Właściwie to czy on w ogóle może wystawić fakturę, czy jakiś rachunek?

    Maciek

  • 4. Data: 2018-07-20 23:02:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-07-20 o 17:41, Maciek pisze:

    > Paragon jest ze stawką ZW, przedsiębiorca nie jest płatnikiem VAT i
    > twierdzi, że w związku z tym nie może wystawić faktury, bo już rozliczył
    > miesiąc.

    To, że rozliczył miesiąc nie wyklucza wystawienia faktury.
    Nie chce mu się nic robić i tyle.

    Mógłby wystawić fakturę, gdybym się zgłosił wcześniej.
    > Właściwie to czy on w ogóle może wystawić fakturę, czy jakiś rachunek?

    Dla Ciebie nie ma to znaczenia.

  • 5. Data: 2018-07-21 17:14:28
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Pod karą jakiej sancji?

    -----

  • 6. Data: 2018-07-21 21:29:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-07-21 o 17:14, ń pisze:
    > Pod karą jakiej sancji?
    >

    > -----
    postawie paragonu fiskalnego w terminie

    Jakieś 180 stawek dziennych grzywny

  • 7. Data: 2018-07-21 22:40:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2018 17:41:49 +0200, Maciek napisał(a):
> [...]
    > miesiąc. Mógłby wystawić fakturę, gdybym się zgłosił wcześniej.
    > Właściwie to czy on w ogóle może wystawić fakturę, czy jakiś rachunek?

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-faktura-podatnika
    -korzystajacego-ze-zwolnienia-z-vat-wzor-z-omowienie

    Nie wiem po co to to komplikuja.

    Jak sie zapomnialo raz, to po co potem wprowadzac ?

    No i koncowka
    Podatnik VAT korzystający ze zwolnienia dokumentuje dokonaną sprzedaż
    wystawieniem faktury bez VAT w terminie do 15. dnia miesiąca po
    miesiącu, w którym dokonano sprzedaży.

    J.

  • 8. Data: 2018-07-24 22:08:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2018-07-21 o 22:40, J.F. pisze:
    > No i koncowka
    > Podatnik VAT korzystający ze zwolnienia dokumentuje dokonaną sprzedaż
    > wystawieniem faktury bez VAT w terminie do 15. dnia miesiąca po
    > miesiącu, w którym dokonano sprzedaży.
    Czyli sprzedający nie robi mnie jednak w konia? :-)

    Maciek

  • 9. Data: 2018-07-25 10:59:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czyli sprzedający nie robi mnie jednak w konia? :-)

    A wyrobiles sie to 15-go z żądaniem ? :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-08-06 16:07:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2018-07-25 o 10:59, J.F. pisze:
    > A wyrobiles sie to 15-go z żądaniem ? :-)
    Niestety nie - ze 3 dni się spóźniłem :-(

    Maciek