    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura na małżeństwo
    Date: Thu, 24 Mar 2005 22:51:38 +0100

    On Thu, 24 Mar 2005, Paszczak wrote:

    >+ Wątpliwości mam tylko do dwóch imion na fakturze. Takie małżeństwo
    >+ to ani spółka, ani osoba fizyczna. Czy małżeństwo jest jedną osobą?

    Źle przyjmujesz założenia :)
    Zakładasz iż przedmiot nabycia (tu akurat usługa) jest
    sprzedawany jednemu podmiotowi (nabywcy).
    Załóżmy że chcesz kupić samochód do spóły z kolegą.
    Będziecie mieli go we współwłasności :)
    Pytanie: jak ma fakturę wystawić sprzedawca ?
    :)

    >+ Czy nabywcą na jednej fakturze mogą być dwie różne osoby?

    "a dlaczegóżby nie" ?
    :)
    O ile pamiętam nawet są wyroki rozstrzygające co w takim
    przypadku zrobić z księgowaniem takiej faktury do kosztów:
    jak dwu przedsiębiorców nabędzie coś "razem" to jest problem
    z *jedną* fakturą której oryginał ma mieć każdy z nich :)
    Sąd (NSA ?) orzekł iż wystarczy jak jeden ma kopię i może
    wskazać gdzie jest oryginał... (że "u drugiego"). Oczywiście
    każdy księguje swoją *część* !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)