    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura na małżeństwo
    Date: Fri, 25 Mar 2005 11:48:39 +0100

    On Fri, 25 Mar 2005, Jan Werbiński wrote:

    > + Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    > + wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0503242246150.904@athlon
    > + > Sąd (NSA ?) orzekł iż wystarczy jak jeden ma kopię i może
    > + > wskazać gdzie jest oryginał... (że "u drugiego"). Oczywiście
    > + > każdy księguje swoją *część* !
    > +
    > + nie mogą mieć obaj duplikatów?

    Jeśli jako "duplikat" masz na myśli to co wystawia się w razie
    utraty faktury - to chyba nie :)
    Paranoidalna interpretacja VAT (że jest "związany z papierkiem
    z napisem 'oryginał'") najwyraźniej dopuszcza aby tylko JEDEN
    papierek (czyli "faktura oryginał" albo "faktura duplikat") miał
    "moc prawną".
    Czyli jeśli "ważny" będzie duplikat numer dwa to trzeba uznać
    że duplikat numer jeden już utracił "moc podstawy odliczania".

    Czarno na białym tego w uzasadnieniach nie widziałem, ale tak
    mi wychodzi....
    Tak, wiem, logika stoi na głowie :( - moja też :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)