    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura na siedzibe - brak pieczaki itp...
    Date: Wed, 10 Aug 2005 22:08:41 +0200

    A był to środa, 10 sierpnia 2005 21:38, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Czekaj.
    > Jakby można było nie pomieszać dwu rzeczy to byłoby miło...
    > Jedno - to numeracja faktur; nie widzę przeciwwskazań aby każde
    > z "miejsc wystawiania faktur" stosowało własną numerację,
    > ergo - "wystawiało własne faktury". Oczywiście w imieniu i na
    > rzecz podatnika - jeśli jest to OF DG to z upoważnienia tejże
    > OF.

    OF?

    > Drugie - to adres na fakturze.
    > Powszechną praktyką (hm... nie chce mi się wyciągać faktur z Makro
    > czy TP SA ale tak mi się zdaje że oni też) jest podawanie DWU adresów:
    > "adresu miejsca wykonywania" i "adresu siedziby".
    > Powód ? - adres siedziby ma być.

    A co w takim razie jest adresem siedziby? Na wpisie mam obydwa, na regonie
    zabrski, bo tak se regon wylosował, a w US pani powiedziała, że ,,adres
    siedziby pana nie dotyczy, bo to dotyczy spółek, proszę wpisać obydwa
    adresy w pola >>miejsca wykonywania<<''

    > Podstawa:
    > § 9. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna
    > zawierać co najmniej:
    > 1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone
    > sprzedawcy i nabywcy
    > oraz
    > ich adresy;
    >
    > Adresy PODATNIKÓW, nie "miejsc prowadzenia" !

    Ale co rozumiesz przez adres podatnika? Prowadząc jednoosobową DG
    podatnikiem jestem ja. Zameldowany jestem w jednym adresie (nie-zabrze),
    księgi przechowuję i mieszkam w drugim (zabrze), a działania wykonuję u
    klientów (cały kraj) :).

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)