  • 1. Data: 2004-12-03 09:33:13
    Temat: Faktura na zalicz
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki oto problem.
    Firma budowlana (ryczałt 5,5; VAT) ma zawarą umowę na wykonanie robót
    budowlanych za ok. 240.000 PLN.
    Wystawia faktury do tej umowy pisząc na niej np. "zaliczka na wykonanie
    kanalizacji"- brak przejściowych prot. odbioru.
    Problem polega na tym że Fa wystawiana jest Np 10-10-2004 a przelew wpływa
    na konto np 11-10-2004 .
    Teraz firma chce zwrotu na rachunek bankowy i jest duże ryzyko kontroli.
    Co za to grozi czy ktoś miał podobny przypadek?
    Pozdrawiam
    Andrzej N.

  • 2. Data: 2004-12-03 10:49:47
    Temat: Re: Faktura na zalicz
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Fri, 3 Dec 2004 10:33:13 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Andrzej
    napisał(a):

> [...]
    > Teraz firma chce zwrotu na rachunek bankowy i jest duże ryzyko kontroli.
    > Co za to grozi czy ktoś miał podobny przypadek?

    Wyjaśnij o co chodzi z tym "firma chce zwrotu na rachunek bankowy" .
    Chodzi o zwrot zaliczki ?
    To Faktura korygująca - normalna sprawa nic nie może grozić.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-12-03 11:02:28
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Wyjaśnij o co chodzi z tym "firma chce zwrotu na rachunek bankowy" .
    > Chodzi o zwrot zaliczki ?
    > To Faktura korygująca - normalna sprawa nic nie może grozić.
    >
    >Chodzi o zwrot podatku VAT na konto.

    Andrzej

  • 4. Data: 2004-12-03 11:40:51
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Fri, 3 Dec 2004 12:02:28 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Andrzej
    napisał(a):

    > Użytkownik "Mieczysław" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > wpływa

    Jeżeli chcecie zwrotu VAT - to nie ryzyko a MZ pewność kontroli.
    Jednak co Wam może grozić i z jakiego tytułu ? Chyba że nie napisałeś
    wszystkiego.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-12-03 12:33:16
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > Jeżeli chcecie zwrotu VAT - to nie ryzyko a MZ pewność kontroli.
    > Jednak co Wam może grozić i z jakiego tytułu ? Chyba że nie napisałeś
    > wszystkiego.

    Wydaje mi się ze napisałem wszystko. Na fakturze napisane jest zaliczka a
    wiadomo że faktura na zaliczke
    powinna być wysatwiona w dniu jej otrzymania, a jest wystawiona np. jeden
    lub dwa dni wcześniej. Jakie mogą być sankcję z tego powodu?

    Andrzej

  • 6. Data: 2004-12-03 12:43:44
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2004-12-03 15:11:44
    Od: "Piotr" <p...@v...com.pl>

    > Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    jeden

    Wcale nie musi być wystawiona w momencie zaliczki. To obowiązek podatkowy
    powstaje w momencie zaliczki. A fakturę można wystawić do 7 dni po zaliczce.
    A Twój przypadek to wystawienie faktury przed zaliczką - i to też jest OK. -
    fakturę można wystawić nawet do 30 dni przed wydaniem towaru lub wykonaniem
    usługi (chyba że to są media to rządzą się jeszcze innymi prawami :-))

    Pozdr.
    Piotr

  • 8. Data: 2004-12-03 20:33:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Dec 2004, Piotr wrote:

    >+ Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ powstaje w momencie zaliczki. A fakturę można wystawić do 7 dni po zaliczce.

    Zgoda.

    >+ A Twój przypadek to wystawienie faktury przed zaliczką - i to też jest OK.

    ...poproszę podstawę prawną...

    >+ fakturę można wystawić nawet do 30 dni przed wydaniem towaru lub wykonaniem
    >+ usługi

    ...budowlanej i innej "z listy". Ale oni pewnie "wydadzą" za kilkaset
    dni :] to raz, a po drugie jakbyś wskazał jak to da się wywieść
    dla *zaliczki* to byłoby miło: mi nie chce wyjść, "przed" ma na liście
    tylko "wydanie towaru lub wykonanie usługi", ani słowa o takiej możliwości
    w przypadku zaliczki !
    Zeznaję że sankcji nie znam.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd