  • 1. Data: 2004-12-03 01:38:05
    Temat: typowy polski problem
    Od: z...@z...zet (Zet)

    Hej,

    Byl listopad, trzeba zaplacil podwojny podatek.
    Mam go do zaplacenia ...horrendalnej wysokosci.
    Problem w tym,ze ja tych pieniedzy nie mam i pewnie miec nie bede (bo
    lklient nie chce placic). Pytanie,co robic w takiej sytuacji ? Wieszanie
    sie i strzelanie w leb - te opcje odpadaja ;)

    Pozdrawiam
    Zet

  • 2. Data: 2004-12-03 08:01:58
    Temat: Re: typowy polski problem
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zet" <z...@z...zet> napisał w wiadomości
> [...]
    > lklient nie chce placic). Pytanie,co robic w takiej sytuacji ? Wieszanie
    > sie i strzelanie w leb - te opcje odpadaja ;)
    Telefon do doradcy bankowego...?
    Otwarcie linii kredytowej - przykra rzeczywistosc polskich firm, ale jezeli
    to chwilowa sytuacja, to szybko splacisz, a potem wyrabiasz sobie marke w
    banku i latwiej o kredyty i inne formy finansownia.

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk

  • 3. Data: 2004-12-03 10:42:30
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Proponuję spróbować z 'dobrodziejstwa' odroczenia terminu płatności, ew.
    rozłozenia na raty. Warunek: wniosek do US o powyższe musi być złozony
    PRZED przypadającym terminem płatności. Urzad pewnie zacznie go rozpatrywac
    jako wniosek o "udzielenie pomocy przedsiębiorcy" - poprosi o wypełnienie
    stosu papierów i nie wiadomo czy sie na to zgodzi. Niemniej czas od chwili
    zgłoszenia prośby poprzez gromadzenie dokumentów, uzupełnianie itp., do
    podjęcia decyzji US jest 'czystym zyskiem"- ( po odjęciu odsetek za zwłokę)
    i potrafi trwać ponad dwa miesiące. Korzyść : oprocentowanie (odsetki)
    zdecydowanie niższe niż kredyt, brak obaw o wizytę komornika itp. Do
    rozważenia - szczególnie jeśli wcześniej nie korzystało sie z takiej
    'pomocy';)
    weronika
    Pewnik : Nie ma pewnika dla podatnika;)

  • 4. Data: 2004-12-03 20:16:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Dec 2004, Zet wrote:

    >+ Byl listopad, trzeba zaplacil podwojny podatek.
    >+ Mam go do zaplacenia ...horrendalnej wysokosci.

    Moment.
    Czy to jest "normalny podatek", znaczy miałeś "przychód w normalnej
    wysokości" i "tylko" nierzetelność kontrahenta cię kładzie, czy też
    to jest jakaś "nadzwyczajna" należność w stylu "za pół roku
    roboty" ??
    I czy problemem jest SAM podatek, czy jego PODWÓJNOŚĆ kiedy
    w grudniu nie ma widoku na podobny zarobek ? :)
    Jeśli to drugie to z pamięci ci zapodaję art. 22 par. 2a Ordynacji,
    bo osobiście dziś składałem w US wniosek o ograniczenie zaliczki
    podatku dochodowego.... z powodów które zapodałem z pytaniach :)

    Mi się zdaje że w układzie kiedy klient DODATKOWO nie chce płacić
    to wypadałoby wystąpić z OBOMA wnioskami - odpowiedź Weroniki
    czytałem :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)