  • 1. Data: 2008-11-01 18:00:57
    Temat: Faktura, pokwitowanie
    Od: Arek <a...@g...pl>

    Witam
    Sprawa wygląda tak klient dla którego robiono pewną usługę, w celach
    ograniczenia kosztów żądał jej wykonania bez faktury, jednak po jej
    wykonaniu i zapłaceniu umówionej kwoty chce pokwitowania. Czy wydanie
    takiego pokwitowania nie jest kręceniem bata na samego siebie - a co
    jeśli znajdzie się takie pokwitowanie w US?
    Dawać pokwitowanie czy nie?
    Arek

  • 2. Data: 2008-11-02 09:20:17
    Temat: Re: Faktura, pokwitowanie
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Arek napisal:
> [...]
    > takiego pokwitowania nie jest kręceniem bata na samego siebie - a co
    > jeśli znajdzie się takie pokwitowanie w US?

    Potraktuj to jako nauczke :)

    > Dawać pokwitowanie czy nie?

    To zalezy :) Czy klient ma jakas forme umowy papierowej z potwierdzeniem
    kwoty, ktora ZAPLACIL? Jezeli nie, to pisemnie poinformuj klienta, ze
    oczekujesz zaplaty BRAKUJACEJ kwoty do pelnej kwoty brutto. Jednoczesnie
    wystaw mu fakture na pelna kwote brutto. Odprowadz podatki. W przypadku
    niezaplacenia skieruj wezwania do zaplaty. Ot, wet za wet.

    Zwyklego pokwitowania na zanizona kwote bron Boze nie wystawiaj,
    bo zakladasz sobie petle na szyje.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-11-02 09:30:51
    Od: Arek <a...@g...pl>

    Kasę kobieta zapłaciła w całości - netto oczywiście, potem wyskoczyła
    z pokwitowaniem. Zastanawiałem się nad formą pokwitowania: "Umówioną
    kwotę w całości otrzymałem". Umowy nie było żadnej poza ustną i tu mój
    kolejny błąd, (zawsze podpisujemy umowę) tym razem nie zrobiono tego
    bo to znajoma znajomego... I nagle po robocie i rozliczeniu wyskoczyła
    z pokwitowaniem i próbuje rozszerzyć zakres robót do całego dachu.

  • 4. Data: 2008-11-02 09:35:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >Kasę kobieta zapłaciła w całości - netto oczywiście, potem wyskoczyła
    >z pokwitowaniem. Zastanawiałem się nad formą pokwitowania: "Umówioną
    >kwotę w całości otrzymałem".

    I trafi to do skarbówki i co zrobisz?
    Przecież nie wliczałeś tej roboty w papierach.

    Tak jak Ci napisali - chce pokwitowania - to na pełną kwotę.
    Którą najpierw musi w całości zapłacić.
    Albo bez vat (i papierów) albo z papierami (i vat).
    Nie daj się w kanał wpuścić.

  • 5. Data: 2008-11-02 10:19:52
    Od: <s...@a...pl>

    > Albo bez vat (i papierów) albo z papierami (i vat).
    > Nie daj się w kanał wpuścić.

    Dawno temu, gdy jeszcze probowałem "oszukiwać" pewna kobieta powiedziała mi
    wówczas tak: "Hmm, to ja zadzwonię do urzędu skarbowego i się zapytam, dlaczego
    jak bez faktury to taniej, a z fakturą to drożej...". Tyle że sprawa dotyczyła
    ok. 200zł. Wystawiłem wówczas dla świetego spokoju fakturę na ustaloną kwotę. Co
    straciłem to straciłem, ale od tamtej pory nic na lewo nie robię. Może mniej
    zarobię, ale mam święty spokój ze wszystkimi klientami.

    A co do tej sytuacji: może warto wystawić pokwitowanie na kwotę wpłaty na
    fakturze VAT? Wpłacono 1000,00, do zapłaty pozostało 220,00. W końcu umówiliście
    się na 1000zł + VAT :)

    --
    1000zł - kwota przypadkowa

  • 6. Data: 2008-11-02 11:14:04
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    s...@a...pl wrote:

    > A co do tej sytuacji: może warto wystawić pokwitowanie na kwotę wpłaty na
    > fakturze VAT? Wpłacono 1000,00, do zapłaty pozostało 220,00. W końcu umówiliście
    > się na 1000zł + VAT :)

    I nie zapomniec o podpisie odbiorcy na kopii faktury.

    a.

  • 7. Data: 2008-11-02 13:38:41
    Od: "McGyver" <m...@w...pl>

    Jak wziales zalaiczke 1000zl., to musisz od pobranej kwoty odprowadzic VAT,
    wiec to rozwiazanie nei rozwiazuje sprawy a ja komplikuje

  • 8. Data: 2008-11-02 13:42:52
    Od: "McGyver" <m...@w...pl>

    Fakt ze ktos ząda pokwitowania nie jest taki nienormalny.
    Czasem tak jest, ze skoro np. ktos wykonal usluge, to platnik chce zeby ten
    pokwitowal mu odbior kasy zeby przypadkiem nie upomnial sie o nia drugi raz
    (jezeli moze wykonanie uslugi udowodnic).

    Tego rodzaju pokwitowania sa dosc powszechnie stosowane, i skrztnie
    ukrywane.

    Natomiast jezeli strony chca byc w 100% bezpieczne - jest zelazna zasada:

    albo netto bez papierow albo brutto z papierami.

    pozdr
    Mac

  • 9. Data: 2008-11-02 13:49:31
    Od: Arek <a...@g...pl>

    Macie wszyscy rację, postawię sprawę jasno i tyle. Nie będę się
    pakował w jakieś problemy z US bo to najgorsze co może być. Dziękuję
    za odpowiedzi.

  • 10. Data: 2008-11-03 23:05:12
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak wziales zalaiczke 1000zl., to musisz od pobranej kwoty odprowadzic VAT,
    > wiec to rozwiazanie nei rozwiazuje sprawy a ja komplikuje

    1. Odpowiada siepod cytatem....
    2. "jednak po jej wykonaniu i zapłaceniu umówionej kwoty chce pokwitowania."

    To słowa Arka. Jak widzisz to nie zaliczka.