  • 1. Data: 2009-01-06 10:18:42
    Temat: Faktura wystawiona przez spółkę
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Witam,

    Jeżeli jedyny udziałowiec spółki z o.o., który jednocześnie jest jej
    prezesem przyjmuje FVAT wystawioną przez DG zarejestrowaną na tegoż
    prezesa spółki, to czy to jest legalne w świetle prawa?

    Przyjmijmy, że DG (czyli de facto osoba prezesa ww. spółki) świadczy
    usługi informatyczne dla większej grupy klientów, w tym także dla tejże
    spółki, której sprzedaje pewną usługę na zasadzie comiesięcznego
    abonamentu. I nie mówię tutaj o fikcyjnych "usługach doradczych", ale
    np. abonamentu za użyczenie domeny internetowej czy hostingu stron WWW.

    Czy US / ZUS mogą się tutaj do czegokolwiek przyczepić?

    Jeśli tak, to czy będą mogli się przyczepić jeżeli powyższa osoba nie
    będzie prezesem a jedynie udziałowcem w spółce?

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
    BB

  • 2. Data: 2009-01-06 10:19:57
    Temat: Re: Faktura wystawiona przez DG
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Sorki, w temacie miało być "Faktura wystawiona przez DG".

  • 3. Data: 2009-01-06 10:27:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 11:19:57 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > Sorki, w temacie miało być "Faktura wystawiona przez DG".

    Wszytsko gra, jeśli to faktyczna usługa. Jedyne na co trzeba
    uważać to szacowanie przychodu i obrotu, jeśli US uzna
    to za transakcję z ceną nierynkową.
    Przy większych kwotach może być też pomocna dokumentacja
    o której mowa w art. 25/25a updof.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-06 10:37:40
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
    > Wszytsko gra, jeśli to faktyczna usługa. Jedyne na co trzeba
    > uważać to szacowanie przychodu i obrotu, jeśli US uzna
    > to za transakcję z ceną nierynkową.

    A czy wynajem atrakcyjnej domeny za pokaźną kwotę US może uznać za
    fikcyjną usługę? Bo na przykład aukcje domen pokazują, że niektóre z
    nich chodzą za ceny nawet kilku(set) milionów dolarów. Czy dla US
    dowodem na to, iż cena jest rynkowa może być przykładowa aukcja domeny w
    Internecie?

  • 5. Data: 2009-01-06 12:06:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 11:37:40 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

> [...]
    > nich chodzą za ceny nawet kilku(set) milionów dolarów. Czy dla US
    > dowodem na to, iż cena jest rynkowa może być przykładowa aukcja domeny w

    Jeśli wystawisz domenę na aukcję i akurat Twoja Spzoo tą aukcję wygra
    i będą inni licytanci, to pewnie w cuglach wygrasz ewentualny spór.

    Natomiast jeśli weźmiesz cenę ot tak z głowy, na czuja, to wystarczy
    symulacja:

    - Kazik, on tutaj za jakąś "domenę internetową" policzył 10000zł!
    - O fak, a co to ta "domena"?
    - Nie wiem, czekaj wexmy Antka on wie. Anteeek, co to jest "domena"?
    - To takie litery co wpisujesz w internecie
    - A to coś kosztuje???
    - Szwagier mi mówil że zapłacił 7zł
    - Oooo a tutaj mamy gościa co za 10000zł sprzedał własnej spółce
    - Eeee, no to łapcie ptaszka, domiar z art. 30d do 50% od 9993zeta
    ładujcie mu, cwaniaczek cholera jasna się znalazł

    :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-06 12:10:31
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
> [...]
    > - Eeee, no to łapcie ptaszka, domiar z art. 30d do 50% od 9993zeta
    > ładujcie mu, cwaniaczek cholera jasna się znalazł

    Dobre :) Dzięki za unaocznienie problemu :)

  • 7. Data: 2009-01-06 22:48:39
    Temat: Re: Faktura wystawiona przez spółkę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2009, Bad Behaviour wrote:

> [...]
    > przyjmuje FVAT wystawioną przez DG zarejestrowaną na tegoż prezesa spółki, to

    Legalność to jedno.
    Teraz punkty zaczepienia ;)

    1. "Podmioty powiązane".
    Polecam. Bardzo. Znaczy żeby gugla spytać i do archiwum zajrzeć ;)

    2. "Czynność prawna z samym sobą".
    Że nieważna. Z zasady. Z wyjątkami.
    I że AFAIK w tych wyjątkach w KSH coś przebąkują, że bez pisemności
    ani rusz (znaczy spółka ze wspólnikiem).

    A to sugeruje, że nie można wot tak "przyjąć fakturę"!
    Przecież faktura dokumentuje wykonaną CZYNNOŚĆ, ktora jest
    skutkiem uprzednio zawartej UMOWY.
    A ta umowa nie może być niepisemna.
    Dobrze gadam czy coś przeoczyłem?

    I tu mamy pat: niby nie trzeba notariusza (bo wystarcza forma
    pisemna), ale jak się podpisać po obu stronach dokumentu
    i uznać że mamy "strony"?
    Prokurent?

    pzdr, Gotfryd