    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura za hosting z USA
    Date: Mon, 23 Apr 2007 23:29:48 +0200

    On Mon, 23 Apr 2007, DarkStar wrote:

    > chciał sobie ichnią fakturkę wciągnąć w KUP, a tymczasem u nich działa
    > to tylko tak, że fakturę mogę sobie wydrukować sam dla siebie z panelu
    > administracyjnego serwera. Jak na to będzie patrzyła nasza skarbówka?

    Z naszego p. widzenia to jest "rachunek" i to nie spełniający
    polskich przepisów :)

    > Płatności dokonam kartą kredytową (nawet niefirmową), ale to w
    > przypadku KPiR nie ma znaczenia AFAIK.

    A tu można się pospierać.
    IMO - *w tym przypadku* - jak najbardziej ma.
    Podobnie jak w przypadku kiedy mamy tylko umowę z osobą nie
    prowadzącą DG (bez rachunku) - wtedy dowód zapłaty jest właśnie
    dowodem poniesienia kosztu, zaś umowa (czy Twój "invoice")
    stanowi "inny dowód", który służy do określenia celu poniesienia
    tego kosztu (bo sama wpłata jest dowodem poniesienia, ale
    nie określa celu), dopuszczalny na podstawie art. 180
    Ordynacji, treść tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html

    Przy okazji konieczności rozliczenia VAT ze strony prowadzącego
    DG jest drugi "dodatkowy opis" na FW, jak już "tommyz" zapisał.
    Dla porządku: sam nie miałem okazji zastosować.
    Piszę co bym na podstawie wiedzy posiadanej "na dziś" sam zrobił.

    pzdr, Gotfryd