  • 1. Data: 2006-03-29 11:00:53
    Temat: Fakture i platnosc przez Western Money
    Od: t <a...@g...pl>

    Mam taki problem. Wystawilem fakture dla klienta w Australii,
    on wyslal mi przelew ale moj bank nie chce go uporczywie przyjac,
    klient nie chce juz probowac i woli mi przakazac pieniadze przez Western
    Money. Jak to wyglada od strony podatkowej, co mam zrobic, jak zaksiegowac ?

  • 2. Data: 2006-03-29 12:13:47
    Temat: Re: Fakture i platnosc przez Western Money
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t napisał(a):
> [...]
    > klient nie chce juz probowac i woli mi przakazac pieniadze przez Western
    > Money. Jak to wyglada od strony podatkowej, co mam zrobic, jak

    jeżeli KPiR, to ja bym normalnie wystawił fakturę/rachunek, jako sposób
    płatności - western union i tyle.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-03-29 14:26:43
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > jeżeli KPiR, to ja bym normalnie wystawił fakturę/rachunek, jako sposób
    > płatności - western union i tyle.

    A po co wogóle pisać sposób płatności na fakturze?

    --
    jacenty

  • 4. Data: 2006-03-29 16:21:01
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    > jeżeli KPiR, to ja bym normalnie wystawił fakturę/rachunek, jako sposób
    > płatności - western union i tyle.

    Rozumiem, że jak ten klient z Australii poda kasę przez swojego kolegę, który
    jest przedstawicielem pierwotnej ludności tubylczej to każesz mu napisać "sposób
    płatności - Aborygen"?

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 5. Data: 2006-03-29 16:26:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    CZYŚCIWO napisał(a):
> [...]
    > jest przedstawicielem pierwotnej ludności tubylczej to każesz mu napisać "sposób

    A jest gdzieś przeciwwskazanie żeby tak napisać?

    p. m.

  • 6. Data: 2006-03-29 21:13:12
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    > A jest gdzieś przeciwwskazanie żeby tak napisać?

    W rozumie?
    Zawsze wydawało mi się, że "sposób płatności" mówi w jakiej postaci sprzedawca
    dostanie zapłatę a nie jaką drogą będzie do niego szła:
    - sprzedawca dostaje do ręki banknoty i monety= "gotówka"
    - sprzedawca dostaje do ręki czek= "czek"
    - sprzedawcy wzrasta stan konta= "przelew"

  • 7. Data: 2006-03-29 23:37:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    CZYŚCIWO napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > W rozumie?

    zapomniałem dodać uśmiechu do powyższego, ale za to chętnie podyskutuję.

> [...]
    > - sprzedawca dostaje do ręki banknoty i monety= "gotówka"
    > - sprzedawca dostaje do ręki czek= "czek"
    > - sprzedawcy wzrasta stan konta= "przelew"

    wobec tego jak zakwalifikujesz takie western union?. chyba gotówka, bo
    sprzedawca dostaje kasę gotówką w agencjii WU.

    Z drugiej strony, jeżeli ktoś przyjmuje płatności kartami kredytowymi,
    np. za pomocą allpay, to wtedy wg. twojej kwalifikacji powinien to być
    sposób płatności "przelew", bo koniec końców taki allpay przelewa
    otrzymaną kasę na konto sprzedawcy.
    a jakoś się praktykuje pisanie "karta kredytowa" jako sposób płatności.

    p. m.

  • 8. Data: 2006-03-30 05:19:45
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    > wobec tego jak zakwalifikujesz takie western union?. chyba gotówka, bo
    > sprzedawca dostaje kasę gotówką w agencjii WU.

    Jakbym dostał w ten sposób to ja bym zapisał właśnie "gotówka"

> [...]
    > otrzymaną kasę na konto sprzedawcy.
    > a jakoś się praktykuje pisanie "karta kredytowa" jako sposób płatności.

    Nie przyjmuje płatności kartą, więc niech się wypowie ktos, kto tak robi.
    "Przelew" chyba jest zarezerwowany dla bezgotówkowego przesyłania kasy
    bezpośrednio z konta klienta na konto sprzedawcy.

  • 9. Data: 2006-03-30 09:39:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    CZYŚCIWO napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jakbym dostał w ten sposób to ja bym zapisał właśnie "gotówka"

    nie wiem na ile sposób płatności ma jakieś znaczenie w przypadku
    ewentualnych kontaktów z US, ale może to budzić zdziwienie przekazanie
    gotówki między kontynentami (chyba że np. ktoś włożył banknoty do
    koperty i wysłał, bo i tacy się zdarzają).
    Wg mnie gotówka jest zarezerwowana do płatności "z ręki do ręki"

    > Nie przyjmuje płatności kartą, więc niech się wypowie ktos, kto tak robi.
    > "Przelew" chyba jest zarezerwowany dla bezgotówkowego przesyłania kasy
    > bezpośrednio z konta klienta na konto sprzedawcy.

    ano właśnie, więc teoria wg. której liczy się tylko "co sprzedającemu
    wzrasta" niniejszym upada :).

    p. m.