  • 1. Data: 2011-07-16 10:09:46
    Temat: Re: Faktury w Euro - kwoty w PLN wg NBP
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    &gt; &gt; b)
    &gt; &gt; czy też mogę użyć najświeższego opublikowanego kursu NBP - czyli z dnia
    &gt; &gt; poprzedniego.
    &gt;
    &gt; Nie możesz a musisz używać kursu średniego z dnia poprzedniego.

    Znalazłem w sieci takie zestawienie, że na potrzeby PIT owszem _należy_ stosować
    kurs z dnia poprzedniego, jednak na potrzeby VAT kurs powinien być z dnia
    wystawienia faktury.

    http://www.vat.pl/roznice-kursowe/index.php

    Pozdro,
    M.

  • 2. Data: 2011-07-16 10:18:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

    > Znalazłem w sieci takie zestawienie, że na potrzeby PIT owszem
    > _należy_ stosować kurs z dnia poprzedniego, jednak na potrzeby VAT
    > kurs powinien być z dnia wystawienia faktury.
    >
    > http://www.vat.pl/roznice-kursowe/index.php

    Sprawdzaj jeszcze z jakiego roku jest artykuł, bo takie
    zestawienia najczęściej nie są aktualizowane.
    Ale polecam sprawdzanie u źródła.
    Skoro potrafisz znaleźć artykuł, to odszukasz też zapis w ustawie -
    przekonasz się wtedy, co można wymyslić na podstawie tekstu ustawy :-).

  • 3. Data: 2011-07-16 11:59:44
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > stosować
    > kurs z dnia poprzedniego, jednak na potrzeby VAT kurs powinien być z dnia

    na potrzeby VAT i dochodowego ja wystawiam faktury z kursem z poprzedniego
    dnia roboczego.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2011-07-16 12:22:35
    Od: <s...@a...pl>

    > Znalazłem w sieci
    > http://www.vat.pl/roznice-kursowe/index.php

    Poszukaj informacji o wiarygodnosci informacji w serwisach vat.pl i pit.pl.
    Wtedy zrozumiesz, że... wierzyc im nie można.