  • 1. Data: 2009-04-19 11:14:55
    Temat: Formularze VZM-zwrot za materiały bud.
    Od: "egon" <x...@w...pl>

    Witam,

    Obecnie wypełniam formularze VZM w celu odliczenia podatku nadpłaconego za
    materiały budowlane. Czym się rózni formularz VZM-1/A OD VZM-1/B? Kiedy co
    się składa? Nie bardzo rozumiem sformuowanie umieszczone na str.
    Ministerstwa Finansów:
    "- błędnie kwalifikują faktury w załącznikach np. zamiast wpisać wydatki do
    załącznika VZM-1/A- jako wydatki nieodliczane w ramach ulgi mieszkaniowej,
    wpisują je do załącznika VZM-1/B- jak wydatki odliczone w ramach ulgi
    mieszkaniowej ( i odwrotnie)."
    Przy okazji znacie może jakies strony, listy numerów PKWiU materiałów
    budowlanych, z których można odliczyć vat?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc!

  • 2. Data: 2009-04-19 12:31:05
    Temat: Re: Formularze VZM-zwrot za materiały bud.
    Od: "Ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "egon" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > materiały budowlane. Czym się rózni formularz VZM-1/A OD VZM-1/B? Kiedy co
    > się składa? Nie bardzo rozumiem sformuowanie umieszczone na str.

    VZM-1/A - wydatki nieodliczone w ramach ulgi mieszkaniowej
    VZM-1/B - wydatki odliczone w ramach ulgi mieszkaniowej

    Jak to prościej wytłumaczyć?

  • 3. Data: 2009-04-19 17:18:58
    Od: "egon" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Ianus" <U...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "egon" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > VZM-1/A - wydatki nieodliczone w ramach ulgi mieszkaniowej
    > VZM-1/B - wydatki odliczone w ramach ulgi mieszkaniowej
    >
    > Jak to prościej wytłumaczyć?

    Nie wiem co z tą ulgą mieszkaniową, czy to przypadkiem nie chodzi o
    zakupione nowe mieszkania do końca 2006 roku? Ja kupiłem nowe w 2008. Nic
    nie odliczałem, nie miałem ulgi mieszkaniowej, tzn nie wiem czy mam ta
    ulge...

  • 4. Data: 2009-04-20 06:46:25
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    Jeśli kupiłeś mieszkanie w 2008r i masz faktury za 2008r to wpisujesz je na
    VZM-1/A
    Pare przydatnych linków :
    http://www.pit.pl/att/wykaz_materialow_budowlanych.p
    df wykaz
    materiałów budowlanych

    http://michalp2005.republika.pl/VZM1.htm
    http://michalp2006.republika.pl/VZM.htm

  • 5. Data: 2009-04-20 19:36:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > zakupione nowe mieszkania do końca 2006 roku? Ja kupiłem nowe w 2008. Nic
    > nie odliczałem, nie miałem ulgi mieszkaniowej, tzn nie wiem czy mam ta

    Ale przeciez formularz nie nazywa sie "dla mających ulgę", "dla nie mających
    ulgi" ale "wydatki odliczone w ramach ulgi" oraz "nieodliczone w ramach
    ulgi". odliczone, czyli - wg naszego jezyka - takie, ktore odliczono - bo
    ktos mial prawo do ulgi, wiedzial o nim, skorzystal i odliczyl.
    Skoro nei wiesz, czy masz ulgę, to zapewnie zadnych wydatkow nie odliczales,
    a zatem sa one nie odliczone. nad czym sie zastanaiwac?

    Pozdrawiam
    SDD