  • 1. Data: 2009-04-17 11:59:21
    Temat: Dowody wpłat gotówkowych
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Witam,

    Czy do faktur, które wliczam w KUP, za które płacę gotówką trzeba dołączać
    dowody wpłat ?
    Nie wszyscy takie świstki dają, mam się o to bić ze sklepową?

    Czy do faktur w ogóle potrzeba jakichś dowodów wpłat?
    Jak to wygląda przy fakturach płaconych kartą i przelewem?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-04-17 12:01:19
    Temat: Re: Dowody wpłat gotówkowych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MariuszM pisze:
> [...]
    >
    > Czy do faktur w ogóle potrzeba jakichś dowodów wpłat?
    > Jak to wygląda przy fakturach płaconych kartą i przelewem?

    Dla celów podatkowych nie trzeba dowodów wpłat. Pomijam szczegóły
    (np. faktury za internet dla osób prywatnych, gdzie ponoć dowody wpłat
    trzeba mieć).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-04-17 12:05:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Dla celów podatkowych nie trzeba dowodów wpłat. Pomijam szczegóły (np.
    > faktury za internet dla osób prywatnych, gdzie ponoć dowody wpłat trzeba
    > mieć).

    Ale tylko wtedy gdy chcesz odliczyć od podatku. :) I wcale nie ponoć. :(

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-04-17 12:08:52
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Dla celów podatkowych nie trzeba dowodów wpłat. Pomijam szczegóły (np.
    > faktury za internet dla osób prywatnych, gdzie ponoć dowody wpłat trzeba
    > mieć).

    No właśnie też tak myślałem, ale ostatnio babka wystawiała fakturę za
    przegląd samochodu i na śiłę wciskała dowód wpłaty mówiąc, ze jest konieczny
    do faktury, co najśmieszniejsze to faktura jest na 98 zł, a wzięła 100 i na
    tyle wystawiła dowód wpłaty.

    Co do faktur za internet to ostatnio przeczytałem takie coś:
    "Jakież więc było moje zdziwienie gdy tydzień później pani z US
    poinformowała mnie telefonicznie, że to co dostarczyłem jest absolutnie
    niewystarczające do rozliczenia podatku! Otóż powinienem dostarczyć jeszcze
    dowody wpłat kwot za Internet, bo co prawda faktury posiadam, ale być może
    bezczelnie przez rok nie postanowiłem uiścić za usługi. Zauważyłem
    rezolutnie, że po pierwsze Telekomunikacja Polska nie ma w zwyczaju czekać
    miesiącami na należność i odłącza usługę za którą się nie płaci, ale
    rozumiem, że to panią mogło nie przekonać. Zdziwiłem się jednak, że nie
    przekonała ją również informacja zawarta na każdej fakturze a propos salda
    zadłużenia. Skoro na ostatniej fakturze saldo zadłużenia wynosi zero, to
    oznacza to, że wszelkie wcześniejsze płatności zostały uiszczone, co
    potwierdza usługodawca. Najwyraźniej usługodawca (jako podatnik) też jest
    dla US podejrzany, bo taki dowód wpłaty to żaden dowód (może jesteśmy w
    zmowie?). Musiałem więc grzecznie wydrukować 12 potwierdzeń przelewu i
    dostarczyć do US. Zmarnowałem kolejne 2 godziny i kilkanaście kartek (chyba
    już małe drzewko trzeba będzie ściąć)."

    Z resztą cały wpis jest fajny :) polecam:
    http://podatki.onet.pl/1,68,8,55471419,148562282,643
    6558,0,forum2.html

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-04-17 12:10:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Ale tylko wtedy gdy chcesz odliczyć od podatku. :) I wcale nie ponoć. :(

    Ponoć, ponoć.

    Przepis brzmi:

    "wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet".

    Jakiej nadinterpretacji trzeba, aby USy kazały mieć dowody wpłat?

    W innym artykule czytamy, że
    "Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione...".

    I tutaj już nikt nie ma wątpliwości: przy DG w koszty dajesz fakturę
    choćbyś jej nie zapłacił.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-04-17 12:12:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ponoć, ponoć.
    >
    > Przepis brzmi:
    >
    > "wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet".
    >
    > Jakiej nadinterpretacji trzeba, aby USy kazały mieć dowody wpłat?

    A jeśli już chcemy czytać literalnie przepis i żądamy dowodu
    poniesienia kosztu, to po co w takim razie faktura?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-04-17 12:13:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ponoć, ponoć.
    >
    > Przepis brzmi:
    >
    > "wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet".
    >
    > Jakiej nadinterpretacji trzeba, aby USy kazały mieć dowody wpłat?

    To wiem, dlatego taka emotka. :(

    Interpretacja US-ów w tej materii jest wyjątkowo zgodna - wpłaty muszą
    być dokonane w danym roku kalendarzowym.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-04-17 12:15:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > To wiem, dlatego taka emotka. :(
    >
    > Interpretacja US-ów w tej materii jest wyjątkowo zgodna - wpłaty muszą
    > być dokonane w danym roku kalendarzowym.

    Czy jest już wsparcie w postaci orzecznictwa sądów?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-04-17 12:24:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czy jest już wsparcie w postaci orzecznictwa sądów?

    Szczerze mówiąc nie wiem.
    Pamiętam tylko aby w do końca roku zapłacić ostatnią fakturę. :)

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-04-17 12:32:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Szczerze mówiąc nie wiem.
    > Pamiętam tylko aby w do końca roku zapłacić ostatnią fakturę. :)

    A jak się ktoś spóźni, to może odliczyć w roku kolejnym, czy już
    przepada?

    --
    Liwiusz