  • Data: 2005-02-27 22:28:44
    Temat: Re: Fundusz remontowy - czy tak uznają?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd24glh.lir.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > Nie ma już ulgi na pomoce naukowe, ale załóżmy, że chciałeś
    > udokumentować taką ulgę na przedmiot, który kupiłeś przez internet.
    > Do przesyłki dołączona jest faktura, którą trzeba uregulować
    > przelewem. Czy przelew z wpisanym tytułem: "Opłata za prenumeratę X",
    > albo "Zapłata za książkę Y, zgodnie z fakturą Z" nie jest dowodem
    > poniesionych kosztów? Co w takim razie nim będzie?

    W moim rozumieniu jest wystarczajacym dowodem wylacznie razem z ta faktura.
    Sam nie jest. Ja dostaje na swoj rachunek rozne przelewy (na przyklad z
    wpisanym odbiorca typu Osama bin Laden, UOP, oddział ZUS, urzad skarbowy
    itp). Podobnie ja czasami dla zabawy, rozne wysylam. Nazwa odbiorcy i
    komentarz na przelewie, nie sa zadnymi "dowodami". W przypadku ulgi na
    pomoce naukowe, ktory opisujesz, mamy dokument okreslajacy zobowiazanie i
    dokument dowodzacy uregulowania tego zobowiazania. W przypadku tego dowodu
    wplaty, od ktorego zaczela sie dyskusja, mamy tylko drugi z tych elementow.
    Dlatego pisalem o jakims dodatkowym swistku od zarzadu/zarzadcy, w ktorym
    bylo by okreslone to "zobowiazanie" (czyli jaka czesc z przelewow dotyczyla
    w rzeczywistosci fr). De facto mam wrazenie, ze o ile moze wystarczyc sam
    taki swistek (na ktorym bedzie zawarte stwierdzenie ile srodkow *wplynelo*
    na ten cel), o tyle sam dokument stwierdzajacy fakt przelewu na jakis tam
    rachunek bedzie niewystarczajacy.

    marekz