  • 1. Data: 2008-01-21 10:00:32
    Temat: Gdzie i jakie PITy złożyć (zeznanie roczne)
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Sytuacja następująca:
    * do 24 września 2007
    adres zamieszkania - Bytom, dochody (głównie) z umów o dzieło
    i (w niewielkim stopniu) gry giełdowej
    * od 24 września 2007,
    zmiana miejca zamieszkania na adres w Poznaniu, założenie DG,
    zgłoszenie VAT-R i NIP-1 (do urzędów w Poznaniu) i wybór
    podatku liniowego.

    I teraz trochę się pogubiłem w tym co gdzie mam rozliczać.
    O ile mam pewność, że PIT-36L mam złożyć względem obecnego miejsca
    zamieszkania, o tyle nie bardzo wiem gdzie należy złożyć PIT-37
    za 2007. Do starego US w Bytomiu, czy też do nowego w Poznaniu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-01-21 10:11:33
    Temat: Re: Gdzie i jakie PITy złożyć (zeznanie roczne)
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-01-2008 o 11:00:32 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > zamieszkania, o tyle nie bardzo wiem gdzie należy złożyć PIT-37
    > za 2007. Do starego US w Bytomiu, czy też do nowego w Poznaniu?

    IMO wszytsko do nowego - tam gdzie byłeś 31/12/2007

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-21 10:39:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-21, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > IMO wszytsko do nowego - tam gdzie byłeś 31/12/2007

    Ok. Dzięki. A oni się tam między sobą nie pogubią? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-01-21 10:59:44
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-01-2008 o 11:39:55 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2008-01-21, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ok. Dzięki. A oni się tam między sobą nie pogubią? :)

    A byłbyś smutny z tego powodu ;) ?

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-01-21 11:18:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-21, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    > A byłbyś smutny z tego powodu ;) ?

    Mój smutek rośnie wprost proporcjonalnie do odległości jaką należy
    pokonać celem złożenia wyjaśnień za ewentualne niedogadanie się
    urzędów. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-01-21 11:23:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Mój smutek rośnie wprost proporcjonalnie do odległości jaką należy
    > pokonać celem złożenia wyjaśnień za ewentualne niedogadanie się
    > urzędów. ;)

    Zawsze możesz wysłać do starego US pismo z informacja że dnia..
    zmieniłeś miejsce zamieszkania i właściwy dla Ciebie jest teraz US
    w..... i tam złożysz zeznanie podatkowe za rok 2007.

    Za często zdarzało mi się widzieć jak dwa urzędy z tego samego miasta
    nie mogą sie dogadać.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-01-21 11:31:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-21, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Zawsze możesz wysłać do starego US pismo z informacja że dnia..
    > zmieniłeś miejsce zamieszkania i właściwy dla Ciebie jest teraz US
    > w..... i tam złożysz zeznanie podatkowe za rok 2007.

    Chyba tak zrobię. Na wszelki wypadek. :)

    > Za często zdarzało mi się widzieć jak dwa urzędy z tego samego miasta
    > nie mogą sie dogadać.

    O właśnie. Mój obecny urząd już mnie wzywał, w celu wyjaśnienia
    dlaczego ja w zasadzie płacę zaliczki na podatek dochodowy. ;)
    Sprawa się na szczęście wyjaśniła szybko, ale że to było moje pierwsze
    wezwanie do US, to lekką panike przeżyłem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-01-21 11:50:20
    Od: "Tadeusz" <t...@s...precz.pl>

    Użytkownik "Maddy" <> napisał w wiadomości

    > Zawsze możesz wysłać do starego US pismo z informacja że dnia.. zmieniłeś
    > miejsce zamieszkania i właściwy dla Ciebie jest teraz US w.....

    nie MOŻE tylko MUSI
    i nie żadne pismo tylko urzędowy formularz NIP-3

    PS: jest tylko jeden problem - max 30 dni po zmianie....

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 9. Data: 2008-01-21 11:55:58
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-01-2008 o 12:50:20 Tadeusz <t...@s...precz.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Maddy" <> napisał w wiadomości

    > nie MOŻE tylko MUSI
    > i nie żadne pismo tylko urzędowy formularz NIP-3
    >
    > PS: jest tylko jeden problem - max 30 dni po zmianie....

    Ekhm, a przeczytałeś o czym mowa ;) ?

    pozdr,
    tommyz

  • 10. Data: 2008-01-21 11:57:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-21, Tadeusz <t...@s...precz.pl> wrote:

    > nie MOŻE tylko MUSI
    > i nie żadne pismo tylko urzędowy formularz NIP-3

    NIP-1 (bo prowadzę DG i jestem VATowcem) to zgłosiłem do US właściwego
    względem VAT, a nie do 'starego US'. Czy się mylę?

    ------
    USTAWA
    z dnia 13 października 1995 r.
    o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

    [...]

    Art. 4. W sprawach określonych w art. 3 właściwymi naczelnikami urzędów
    skarbowych są:

    1) dla podatników podatku od towarów i usług, niekorzystających ze
    zwolnienia od tego podatku - naczelnik urzędu skarbowego właściwy w
    sprawach podatku od towarów i usług; [...]

    Art. 9. 1. Podatnicy mają obowiązek aktualizowania danych objętych
    zgłoszeniem identyfikacyjnym przez dokonanie zgłoszenia aktualizacyjnego
    do właściwego naczelnika urzędu skarbowego określonego __w art. 4__: [...]
    #v-
    ------

    --
    Wojciech Bańcer