    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie szukac kosztow?
    Date: Wed, 29 Jan 2003 10:10:08 +0100

    " Michal" <p...@g...pl> wrote in message
    news:b1blsr$qnt$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam :)

    > okrężną
    >
    > dla mnie to troszke filozofowoanie niepotrzebne :)
    >
    > mam 1000 zl, jesli kubilbym te czasopisma za 500 zostalo by mi tylko
    > 500 zl. a tak zostanie mi 610. dla mnie ta kalkulacja starcza by szukac
    > VATowcow robiac normalne/ planowane/ potrzebne i tak zakupy. tylko gdzie
    :)

    Panie Michale - prosze wziac glebokioddech i zastanowic sie.
    Tak naprawde to daje sie Pan podpuszczac i SAM filozofuje.

    OCZYWISCIE ze NALEZY odliczac VAT od tego co sie kupilo
    i od czego MOZNA odliczyc. Ale nie ze wzgledu na to by zmniejszyc kwote
    ktora
    MA SIE wlpacic do US ale zeby ODZYSKAC ten VAT ktory JUZ sie wplacilo,
    czyli po to, by nie placic DWA RAZY tego samego.

    Natomiast kupno NIEPOTRZEBNEJ rzeczy by zmniejszyc VAT
    a nawet kupno "lewlego owatowanego kosztu"
    by zmniejszyc VAT jest BEZ SENSU,
    bo co to Pana obchodzi komu WPLACI Pan VAT.
    I tak caly praktyczie VAT placa konsumenci.

    Boguslaw