    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie szukac kosztow?
    Date: Fri, 31 Jan 2003 12:03:46 +0100
    <b1b891$ae4$1@inews.gazeta.pl> <b1b8fu$9u2$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <b1b95f$djb$1@inews.gazeta.pl> <b1bbc9$1f7v$1@news2.ipartners.pl>
    <b1bbrq$r1m$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> <b1bclq$qdr$1@inews.gazeta.pl>
    <b1bdlv$43t$2@news.tpi.pl> <b1bf4f$5t1$1@inews.gazeta.pl>
    <b1bfke$o9s$1@news.tpi.pl> <b1bj0f$i8s$1@inews.gazeta.pl>
    <b1bl0v$k5p$1@news.tpi.pl> <b1blsr$qnt$1@inews.gazeta.pl>
    <b1bn6a$ac0$1@news.tpi.pl> <b1bo4i$4dt$1@inews.gazeta.pl>
    <b1bouj$q8h$1@news.tpi.pl> <b1bp8s$7hb$1@inews.gazeta.pl>
    <b1bpnb$495$1@news.tpi.pl> <b1c446$8c6$1@inews.gazeta.pl>
    <b1c4dc$ar3$1@news.tpi.pl> <b1c63e$dso$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik Michal napisał:
    > Witam :)

    > hm a nie mozna czegos nabyc jako, nie wiem narzedzia pracy?
    > konkretnie: chce kupic sprzet kuchenny i zastanawiam sie, czy moge to pod cos
    > podczepic - np do handlu?

    Podczepić? Musisz znaleźć wiarygoden uzasanienie (wiarygodne, a nie na
    zasadzie wciskania kitu, bo urzędnicy US az tacy tepi nie są).

    Musisz wiedziec do czego konkretnie ta kuchnia ma służyć.
    Chcesz ja później sprzedac? Jako towar niesprzedany "wypadnie" ci z
    kosztów na koniec roku i wejdzie z powrotem dopier w roku w którym ją
    faktycznie sprzedaż.

    Środek trwały? A do czego konketnie służy?
    Tłumaczenie "bo może zaczne świadczyc usługi cateringowe" chyba do US
    nie przemówi. Zwłaszcza że kontrole nie przychodza na ogól sprawdzać
    ostatniego miesiąca a rok, 2 czy nawet 5 wstecz.

    Musisz sam siebie przekonac, i najlepiej jeszcze jakiegos znajomego.,
    jak uwierzy bez "bezalkoholowego mrugnięcia" to masz szanse przekonać US.

    Przede wszystkim kosztem jest wszystko czego używasz w działalności i co
    jest ci niezbedne do jej prowadzenia, nawet jeżeli bezpośrednio
    przychodu nie generuje.
    Np. przysłowiowy długopis. Może zysków z niego nie masz, ale podpisywac
    czyms pity musisz.

    Nie znajdziesz nigdzie listy co jest kosztem.
    Kosztem jest wszystko co służy osiągnięcu przychodu, pośrednio i
    bezpośrednio, równiez wszelkie opłaty bez których nie możesz prowadzić
    działalności, a co nie zostało wymienione w ustawie po zdaniu "Nie uważa
    sie za koszt uzyskania przychodu:..."

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk