  • 1. Data: 2008-01-09 21:20:56
    Temat: Graniczna data - problem
    Od: Marek <_!_@nic.ztego.pl>

    Wyrejestrowałem działalność w Urzędzie Miejskim i GUS
    z datą 31.12.2007r. Mam wystawionych z taką samą datą
    kilka ostatnich faktur VAT. Podobno wolno mi było
    ostatnie faktury datować w dniu 30.12.2007r.
    Proszę pomóżcie mi to zagadnienie wyjaśnić, byłoby
    okrutnie "dać ciała" na sam koniec DG.

    Marek

  • 2. Data: 2008-01-10 08:32:38
    Temat: Re: Graniczna data - problem
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2008 o 22:20:56 Marek <_!_@nic.ztego.pl> napisał(a):

> [...]
    > kilka ostatnich faktur VAT. Podobno wolno mi było
    > ostatnie faktury datować w dniu 30.12.2007r.
    > Proszę pomóżcie mi to zagadnienie wyjaśnić, byłoby

    Zakładając że "podobno" ma rację, to na czym miałoby polegać "danie ciała"?

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-10 10:14:02
    Od: Marek <_!_@nic.ztego.pl>

    t...@o...pl pisze:
    > Dnia 09-01-2008 o 22:20:56 Marek <_!_@nic.ztego.pl> napisał(a):

    > Zakładając że "podobno" ma rację, to na czym miałoby polegać "danie ciała"?

    Nieistniejąca firma (wyrejestrowana)wystawiająca faktury VAT - przecież
    to przestępstwo karno-skarbowe.

    Marek

  • 4. Data: 2008-01-10 10:27:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 11:14:02 Marek <_!_@nic.ztego.pl> napisał(a):

    > Nieistniejąca firma (wyrejestrowana)wystawiająca faktury VAT - przecież
    > to przestępstwo karno-skarbowe.

    Zaraz zaraz - mówimy o sytuacji w której złożysz VAT-7 i zapłacisz
    wykazany podatek,
    a faktury sa poprawne formalnie i spełniają wymagania dla rachunków?
    Możesz podać, z którego artykułu to przestępstwo?

    (abstrahując od tego że wyjrejestrowanie z datą 31/12 oznacza, że 31/12
    jeszcze prowadziłeś dg)

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-01-10 11:35:13
    Od: Marek <_!_@nic.ztego.pl>

    t...@o...pl pisze:
> [...]

    > Możesz podać, z którego artykułu to przestępstwo?

    > (abstrahując od tego że wyjrejestrowanie z datą 31/12 oznacza, że 31/12

    Proszę Cię odpowiedz mi tylko na pytanie czy wyrejestrowanie z datą 31
    grudnia oznacza że:
    a) firma przestaje formalnie istnieć z dniem 31 grudnia i ostatnia
    wystawiona faktura może mieć datę 30 grudnia
    b) firma przestaje istnieć od 1 stycznia i ostatnia wystawiona faktura
    może być datowana 31 grudnia.
    c) jest to bez znaczenia
    d) nie wiem

    Likwiduję DG ze względów zdrowotnych i chcę dalej żyć w przekonaniu,
    że żaden urzędnik nie będzie mnie ścigał za niezrozumienie powyższego
    problemu. Proszę pomóżcie mi i nie podnoście poziomu stresu, lekarz
    zakazał mi adrenaliny :))

    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2008-01-10 11:48:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 12:35:13 Marek <_!_@nic.ztego.pl> napisał(a):

> [...]
    > że żaden urzędnik nie będzie mnie ścigał za niezrozumienie powyższego
    > problemu. Proszę pomóżcie mi i nie podnoście poziomu stresu, lekarz

    Ja nie wiem co podpisywałeś - czy że nie prowadziłeś DG 31/12
    czy że zakończyłeś DG 31/12? Obstawiam że to drugie i to oznacza
    że 31/12 o północy Twoja DG przestała móc legalnie działać.

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-01-10 11:55:27
    Od: Marek <_!_@nic.ztego.pl>

    t...@o...pl pisze:

    [..]
> [...]
    > czy że zakończyłeś DG 31/12? Obstawiam że to drugie i to oznacza
    > że 31/12 o północy Twoja DG przestała móc legalnie działać.

    Zaczekajmy, może pod koniec dnia inni zajrzą na "grupę" dla relaksu.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Marek