    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Handel (import) z UE
    Date: Mon, 19 Mar 2007 22:32:49 +0100

    On Mon, 19 Mar 2007, cef wrote:

    > Skoro nie jesteś VATowcem, to VAT Cię w ogóle nie interesuje.

    Jak znam zycie, w środku takiej konstrukcji będzie kilka haków
    sprowadzających się do limitów zarówno po stronie nabywcy jak
    i sprzedawcy, a i wyłączenia trzeba by posprawdzac.
    Ale po przeczytaniu tego:
    +++
    24) sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju - rozumie się przez to
    dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych przez podatnika podatku od
    wartoœci dodanej lub na jego rzecz z terytorium państwa członkowskiego
    innego niż terytorium kraju na terytorium kraju, które jest państwem
    przeznaczenia dla wysyłanego lub transportowanego towaru, pod warunkiem że
    dostawa jest dokonywana na rzecz:
    a) podatnika lub osoby prawnej niebędšcej podatnikiem w rozumieniu art.
    15, którzy nie majš obowišzku rozliczania wewnštrzwspólnotowego nabycia
    towarów, o którym mowa w art. 9, lub
    b) innego niż wymieniony w lit. a podmiotu, niebędšcego podatnikiem w
    rozumieniu art. 15 i niemajšcego obowišzku rozliczania
    wewnštrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9;
    ---

    ...i kawałków art.10, takich jak to:
    +++
    3) dostawa towarów, w wyniku której ma miejsce wewnštrzwspólnotowe
    nabycie towarów na terytorium kraju:
    a) nie stanowiła u podatnika, o którym mowa w art. 15, albo nie
    stanowiłaby u podatnika podatku od wartoœci dodanej dostawy towarów, o
    której mowa w art. 7, lub stanowiła albo stanowiłaby takš dostawę towarów,
    ale dokonywanš przez podatnika, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, albo
    podatnika podatku od wartoœci dodanej, do którego miałyby zastosowanie
    podobne zwolnienia, z wyjštkiem, gdy przedmiotem dostawy sš nowe œrodki
    transportu, lub
    b) stanowiłaby dostawę towarów, o której mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2;
    [...]
    ---

    mam na dziś dość :] (czytania :))
    Ktoś się dokładniej przegryzł przez "listę wymogów" zakupu bezVATowego
    z innego kraju UE?

    pzdr, Gotfryd