  • 1. Data: 2007-03-19 13:49:01
    Temat: Handel (import) z UE
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    Witam,
    Mam parę wątpliwości podatkowych odnośnie zakupu towaru handlowego w
    EU.
    Jesli ktoś znajdzie czas na odpowiedź będę zobowiązany (przeglądałem
    arch
    ale znalazłem tylko zdawkowe odpowiedzi):

    - jak ma się sprawa zakupu towaru w np. UK do dalszej odsprzedaży w
    PL? Z tego co wiem sprzedawca powinniem mi wystawić fakturę bez VAT'u
    a ja VAT powinniem opłacić sam zgodnie z naszą 22% stawką (tam zdaje
    sie jest 19,5%)?

    - czy ma jakieś znaczenie to że nie jestem VATowcem i jestem na
    ryczałcie? VAT musze opłacić w jakis sposób? W skarbówce? Czy taki
    towar przechodzi przez jakiś Urząd Celny skoro na obrót wewnątrz
    wspólnotowy nie ma ceł? Czy może po prostu przywoże towar, nawet
    osobiście i ide z dokumentem zakupu do skarbówki gdzie opłacam VAT a
    nastepnie sprzedaje poprzez swoją firmę towart w cenie przezemnie
    ustalonej?

    - Chciałbym np. taki towar przywieźć transportem prywatnym albo prostu
    komuś go powierzyć do przewiezienia do PL nie korzystając z
    komercyjnych przewoźników. Nie wydaję mi się zeby byly jakieś ku temu
    przeciwwskazania ale wolę zapytać.

    Z góry dziękuję

    Dawid

  • 2. Data: 2007-03-19 20:17:56
    Temat: Re: Handel (import) z UE
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    morghul wrote:

> [...]

    > PL? Z tego co wiem sprzedawca powinniem mi wystawić fakturę bez VAT'u
    > a ja VAT powinniem opłacić sam zgodnie z naszą 22% stawką (tam zdaje

    Ale dalej piszesz, że nie jesteś VATowcem, więc dla Ciebie
    sprzedawca nie wystawi w cenie netto.

    > - czy ma jakieś znaczenie to że nie jestem VATowcem i jestem na
    > ryczałcie?

    Bycie VATowcem jak widać ma.
    Sposób rozliczania dochodowego (ryczałt) jest
    dla sprzedawcy bez znaczenia.

> [...]
    > osobiście i ide z dokumentem zakupu do skarbówki gdzie opłacam VAT a
    > nastepnie sprzedaje poprzez swoją firmę towart w cenie przezemnie

    Żadnych US ani UC.
    Zapłacisz brutto u dostawcy, przywieziesz i już.
    .

  • 3. Data: 2007-03-19 20:50:14
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    > Żadnych US ani UC.
    > Zapłacisz brutto u dostawcy, przywieziesz i już.
    > .

    OK, właśnie takie miałem przeczucia ale co z VAT'em? Tzn. różnicą w
    nim. Nie muszę dopłacać różnicy u nas?

    I jeszcze jedno małe pytanie, musze mieć NIP EU?

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 4. Data: 2007-03-19 20:55:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    morghul wrote:

    > OK, właśnie takie miałem przeczucia ale co z VAT'em? Tzn. różnicą w
    > nim. Nie muszę dopłacać różnicy u nas?

    Skoro nie jesteś VATowcem, to VAT Cię w ogóle nie interesuje.

    > I jeszcze jedno małe pytanie, musze mieć NIP EU?

    Jeśli opłaca Ci się nie być VATowcem, to nie musisz mieć.

  • 5. Data: 2007-03-19 21:32:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, cef wrote:

    > Skoro nie jesteś VATowcem, to VAT Cię w ogóle nie interesuje.

    Jak znam zycie, w środku takiej konstrukcji będzie kilka haków
    sprowadzających się do limitów zarówno po stronie nabywcy jak
    i sprzedawcy, a i wyłączenia trzeba by posprawdzac.
    Ale po przeczytaniu tego:
    +++
    24) sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju - rozumie się przez to
    dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych przez podatnika podatku od
    wartoœci dodanej lub na jego rzecz z terytorium państwa członkowskiego
    innego niż terytorium kraju na terytorium kraju, które jest państwem
    przeznaczenia dla wysyłanego lub transportowanego towaru, pod warunkiem że
    dostawa jest dokonywana na rzecz:
    a) podatnika lub osoby prawnej niebędšcej podatnikiem w rozumieniu art.
    15, którzy nie majš obowišzku rozliczania wewnštrzwspólnotowego nabycia
    towarów, o którym mowa w art. 9, lub
    b) innego niż wymieniony w lit. a podmiotu, niebędšcego podatnikiem w
    rozumieniu art. 15 i niemajšcego obowišzku rozliczania
    wewnštrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9;
    ---

    ...i kawałków art.10, takich jak to:
    +++
    3) dostawa towarów, w wyniku której ma miejsce wewnštrzwspólnotowe
    nabycie towarów na terytorium kraju:
    a) nie stanowiła u podatnika, o którym mowa w art. 15, albo nie
    stanowiłaby u podatnika podatku od wartoœci dodanej dostawy towarów, o
    której mowa w art. 7, lub stanowiła albo stanowiłaby takš dostawę towarów,
    ale dokonywanš przez podatnika, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, albo
    podatnika podatku od wartoœci dodanej, do którego miałyby zastosowanie
    podobne zwolnienia, z wyjštkiem, gdy przedmiotem dostawy sš nowe œrodki
    transportu, lub
    b) stanowiłaby dostawę towarów, o której mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2;
    [...]
    ---

    mam na dziś dość :] (czytania :))
    Ktoś się dokładniej przegryzł przez "listę wymogów" zakupu bezVATowego
    z innego kraju UE?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-03-19 21:42:54
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    > Jeśli opłaca Ci się nie być VATowcem, to nie musisz mieć.

    OK. To rozumiem.
    Czyli w zasadzie co potrzebuję to rachunek zakupu towaru w UK.

    Więc podsumowując:
    Kupuję towar w UK (otrzymuję rachunek), dostarczam do PL i sprzedaje
    tak jakbym kupił go u nas w kraju?

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 7. Data: 2007-03-19 21:59:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale po przeczytaniu tego:
    > +++
    > 24) sprzedaży

    > 3) dostawa towarów

    > mam na dziś dość :] (czytania :))

    Ale wiesz, że to najbardziej cenione przez
    specjalistów fragmenty ustawy? :-)

  • 8. Data: 2007-03-19 22:00:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    morghul wrote:

    > Więc podsumowując:
    > Kupuję towar w UK (otrzymuję rachunek), dostarczam do PL i sprzedaje
    > tak jakbym kupił go u nas w kraju?

    Podsumowując ja bym tak zrobił,
    ale w obliczu dostawy towarów transportowanych
    przez podatnika na jego rzecz...:-)

  • 9. Data: 2007-03-19 22:01:06
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    > mam na dziś dość :] (czytania :))
    > Ktoś się dokładniej przegryzł przez "listę wymogów" zakupu
    > bezVATowego
    > z innego kraju UE?

    I tak podziwiam, jak czytam ten bełkot to mi tylko głowa puchnie :).

    Tak mnie pewna sprawa ciekawi. Jak wygląda sprawa jednak NIP EU w
    konktekście wystawienia przez mojego dostawce faktury jesli on jest
    płatnikiem VAT?
    Zdaje się ze będzie mu potrzebny mój NIP EU a nie zwykły NIP.
    Co wtedy?

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 10. Data: 2007-03-19 22:12:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, cef wrote:

    > Ale wiesz, że to najbardziej cenione przez
    > specjalistów fragmenty ustawy? :-)

    Rozumiem, niespecjaliści wolą zapłacić niż czytać :)

    pzdr, Gotfryd