  • 1. Data: 2002-06-24 08:27:10
    Temat: Handel oprogramowaniem
    Od: "Ryszard" <r...@p...onet.pl>

    Chciałbym handlować oprogramowaniem (tylko handel, nie tworzenie nowego
    oprogramowania!).
    Czy mogę to robić będąc na ryczałcie od przychodu ?

    Ryszard

  • 2. Data: 2002-06-25 05:42:44
    Temat: Re: Handel oprogramowaniem
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 24 Jun 2002 10:27:10 +0200), "Ryszard"
    <r...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Chciałbym handlować oprogramowaniem (tylko handel, nie tworzenie nowego
    >oprogramowania!).
    >Czy mogę to robić będąc na ryczałcie od przychodu ?

    Czy ja się mylę, czy na ryczałcie nie wpisuje się kosztów, więc
    jakikolwiek handel na ryczałcie wydaje mi się dziwnym przedsięwzięciem
    (o ile możliwym prawnie)?

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-06-25 06:20:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Czy ja się mylę, czy na ryczałcie nie wpisuje się kosztów, więc
    > jakikolwiek handel na ryczałcie wydaje mi się dziwnym
    przedsięwzięciem
    > (o ile możliwym prawnie)?

    Przy dużej marży się opłaca.

    Pzdr
    CEZ

  • 4. Data: 2002-06-26 21:22:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Czy ja się mylę, czy na ryczałcie nie wpisuje się kosztów, więc

    Nie mylisz się.

    >+ jakikolwiek handel na ryczałcie wydaje mi się dziwnym przedsięwzięciem
    >+ (o ile możliwym prawnie)?

    Możliwym. Mało - ustawodawca przewidział to o czym mówisz:
    handel - 3%, usługi - zdaje się 8,5%, jest jeszcze stawka
    pośrednia (coś koło 5%, za co nie pamiętam). Pośrednictwo
    i inne takie (czyli czysty zysk, bo koszty mozna "rozprowadzić"
    po pozostałych stronach transakcji) są profilaktycznie
    wyłączone z ryczałtu, o nic się nie martw :)

    Pozdrowienia, Gotfryd