  • 1. Data: 2006-11-28 18:03:06
    Temat: Hosting a kasa fiskalna
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Czy sprzedając hosting okazjonalnie osobom fizycznym nie prowadzącym DG
    byłbym skazany na kasę fiskalną? Z oczywistych przyczyn nie mam zamiaru
    wyrzucać pieniędzy w błoto dla tej zachcianki min. Modzelewskiego (bodajże),
    więc zastanawiam się czy będę musiał zrezygnować z klientów
    nieinstytucjonalnych...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 2. Data: 2006-11-28 18:24:51
    Temat: Re: Hosting a kasa fiskalna
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 28-11-2006 o 19:03:06 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > (bodajże),
    > więc zastanawiam się czy będę musiał zrezygnować z klientów

    Jeśli klienci indywidualni zapłacą przelewem i wpiszą w tytule dokładnie
    za co
    to nie potrzebujesz kasy nawet jeśli ogólnie dla hostingu trzeba mieć.

  • 3. Data: 2006-11-29 07:57:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 28 Nov 2006 19:24:51 +0100, t napisał(a):

    > Jeśli klienci indywidualni zapłacą przelewem i wpiszą w tytule dokładnie
    > za co to nie potrzebujesz kasy nawet jeśli ogólnie dla hostingu trzeba mieć.

    Hmm, czyli to o metodę płatności się rozbija? No i czy działa to w takim
    razie w drugą stronę, tj. czy nie można wystawiać faktur płatnych gotówką
    dla klientów "firmowych"?

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-11-29 10:05:58
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-11-2006 o 08:57:03 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Hmm, czyli to o metodę płatności się rozbija? No i czy działa to w takim
    > razie w drugą stronę, tj. czy nie można wystawiać faktur płatnych gotówką
    > dla klientów "firmowych"?

    Zobacz odpowiednie rozporządzenie, tam to jest napisane w wewrji źródłowej.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-29 10:47:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Nov 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > Hmm, czyli to o metodę płatności się rozbija?

    Ściśle rzecz biorąc, zależności nie są takie proste.
    - są takie sprzedaże że z definicji nie podlegają zwolnieniu
    z kasy. Sprzedanie np. płytki DVD z utworem muzycznym (jednej), litra
    benzyny albo czegoś podobnego powoduje obowiązek kasy tak czy siak
    - są takie że metoda płatności zwalnia z kasy
    - są i inne zwolnienia
    Ale to bez przeczytania rozporządzenia nie przejdzie :)

    > No i czy działa to w takim
    > razie w drugą stronę, tj. czy nie można wystawiać faktur płatnych gotówką
    > dla klientów "firmowych"?

    A ten wniosek skąd?
    Owszem, jest limit - od jakichś dwu lat już sensownie wysoki, bodaj
    15 000 EU, powyżej którego jest przymus płatności pieniędzy przelewem.

    pzdr, Gotfryd