  • 1. Data: 2006-11-28 19:11:51
    Temat: drugi filar dla spóźnialskich
    Od: Idzi Rzymianin <a...@m...pl>

    Witam.

    Jestem studentem.
    W sierpniu i wrześniu pracowałem na umowę zlecenie.
    To była moja pierwsza praca.

    Wczoraj bardzo miła Pani od ubezpieczeń powiedziała mi, że jeżeli w ciągu
    tygodnia od podpisania umowy nie wybrałem funduszu z drugiego filaru, w
    grudniu ZUS wrzuci mnie do maszyny losującej.

    Co mogę zrobić, żeby tego uniknąć?

    Miła pani od ubezpieczeń powiedziała, że jeśli teraz [nie pracując]
    wypełnię "C01" (czyli formularz przystąpienia do funduszu), to jeszcze
    jakoś się to "załatwi".

    Niestety nie za bardzo zrozumiałem, co kryje się za magicznym "jakoś".
    Będę wdzięczny za wyjaśnienia i sugestie.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2006-11-28 19:50:18
    Temat: Re: drugi filar dla spóźnialskich
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@m...pl> napisal(a):
> [...]
    > tygodnia od podpisania umowy nie wybrałem funduszu z drugiego filaru, w
    > grudniu ZUS wrzuci mnie do maszyny losującej.

    Nie do końca prawda...

    > Co mogę zrobić, żeby tego uniknąć?

    Zapisać się do jakiegoś funduszu.

    Aczkolwiek umowy zlecenie studentów nie podlegają ZUSowi, więc nie
    wiem, dlaczego mieliby Cię rozlosować.

    > Miła pani od ubezpieczeń powiedziała, że jeśli teraz [nie pracując]
    > wypełnię "C01" (czyli formularz przystąpienia do funduszu), to jeszcze
    > jakoś się to "załatwi".

    Pani najprawdopodobniej nagina nieco rzeczywistość w celu zarobienia
    prowizji. Idź do innej pani, tak dla zasady.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/