  • 1. Data: 2010-06-01 09:21:32
    Temat: Ile czasu ma ZUS na wyplacenie zasilku ?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ile czasu ma "ustawowo" na wypłacenie zasiłku pogrzebowego od złożenia wniosku z
    wszystkimi dokumentami?
    Ktoś pokrył koszta, a tu mija 5 tydzień i nie ma pieniążków z ZUS...
    THX

  • 2. Data: 2010-06-01 12:00:37
    Temat: Re: Ile czasu ma ZUS na wyplacenie zasilku ?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 1 Jun 2010 11:21:32 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Ile czasu ma "ustawowo" na wypłacenie zasiłku pogrzebowego od złożenia wniosku z
    wszystkimi dokumentami?
    > Ktoś pokrył koszta, a tu mija 5 tydzień i nie ma pieniążków z ZUS...

    A czy ten "ktoś" jest osoba uprawniona do otrzymania takiego zasiłku?
    Pytam poważnie, ponieważ nie każdy kto "wyprawi pogrzeb" może otrzymać
    zasiłek. Katalog tych osób jest zamknięty i jest zamieszczony w ustawie.

  • 3. Data: 2010-06-01 14:28:37
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie jest zamknięty i nie w tym rzecz.

    -----

  • 4. Data: 2010-06-02 08:59:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 1 Jun 2010 16:28:37 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Nie jest zamknięty

    Opowiadasz herezje. Jest zamknięty.
    Ale skoro nie potrafisz znaleźć terminu, to co dopiero samej procedury
    zasiłkowej ;P
    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=439

    > i nie w tym rzecz.

    Wypłata zasiłku pogrzebowego powinna nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w
    terminie 30 dni od dnia wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do
    przyznania prawa do zasiłku. W razie odmowy prawa do zasiłku pogrzebowego,
    decyzja odmowna powinna być wydana najpóźniej w terminie 30 dni od dnia
    wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do odmowy prawa do zasiłku
    pogrzebowego.
    http://e-inspektorat.zus.pl/sprawy.asp?id_profilu=3&
    menu=3&id_sprawy=263&pomoc=3

  • 5. Data: 2010-06-02 17:51:07
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    I napisane jak byk:

    "Zasiłek pogrzebowy przysługuje osobie, która pokryła koszty pogrzebu."

    Koniec i kropka.

    -----

  • 6. Data: 2010-06-08 09:41:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 2 Jun 2010 19:51:07 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > "Zasiłek pogrzebowy przysługuje osobie, która pokryła koszty pogrzebu."

    //
    Znajomej zmarla ciocia. Niestety byla osoba nieubezpieczona, a znajoma
    jedyna rodzina wiec postanowila ja pochowac. Podczas wizyty w ZUS
    pracownica inspektoratu poinfomowala, ze ciocia moze byc pochowana, a
    ZUS po otrzymaniu faktury oplaci koszty pochowku. Znaczy, ze znajoma
    najpierw da wlasne srodki, a ZUS zwroci.

    Znajoma tak zrobila i z faktura udala sie do ZUS. Tam ta sama pani
    powiedziala... ze sie pomylila.
    ZUS wyparl sie odpowiedzialnosci za swa pracownice, bo nie odpowiada.
    Znajoma udala sie do opieki spolecznej, gdzie otrzymala informacje, iz
    srodki na pogrzeb opieka posiada, ale nie moze ich zwrocic po
    pogrzebie. Czyli gdyby nie doszlo jeszcze do pogrzebu, to opieka
    sfinansowalaby to.
    Ewidentnie, dzieki wprowadzeniu w blad, znajoma teraz musi pokryc
    koszty pogrzebu, ktorych by nie miala, gdyby pracownica ZUS udzielila
    jej kompetentych informacji.

    Czy urzad taki jak ZUS nie odpowiada za profesjonalizm swoich
    pracownikow?
    Jakie prawa sluza teraz tej znajomej? ?
    //

    W tamtym wątku, doczytasz się nawet jaki zapadł wyrok sądowy w sprawie
    zasiłku pogrzebowego "za pochówek ciotki" :)))

  • 7. Data: 2010-06-08 09:43:23
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 8 Jun 2010 11:41:25 +0200, Herald napisał(a):

> [...]
    >
    > W tamtym wątku, doczytasz się nawet jaki zapadł wyrok sądowy w sprawie
    > zasiłku pogrzebowego "za pochówek ciotki" :)))

    Zresztą tamten wątek rozpoczął udzielający się tutaj VoyteG :))
    Może on ci wyjaśni co i jak :)

  • 8. Data: 2010-06-08 15:39:20
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Pisałem o przypadku osoby ubezpieczonej.

    Pytanie, czy ta konkretna ciotka była ubezpieczona w ZUS (pracowała, była emerytką,
    rencistką, żoną ubezpieczonego itp.).
    Piszesz, że nie była, co zmienia sprawę.
    Pocieszenie, że "znajoma jedyna rodzina" może potrącić uzasadnione zwyczajami
    miejscowymi koszty pochówku z masy spadkowej (może np.
    zwrócić się do banku, w którym zmarła miała rachunek i bank zwróci koszty wg faktur).

    -----