  • 1. Data: 2010-05-30 20:54:56
    Temat: sprzedaż kasy fiskalnej przy likwidacji DG
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!

    Moja żona ma obecnie zawieszoną działalność (VAT + kasa fiskalna), którą
    chce całkowicie zlikwidować z końcem miesiąca.
    Kasę już oddała do "defiskalizacji", czy jak się to tam nazywa.
    Serwisant chce ją odkupić. W związku z czym trzeba wystawić fakturę, ale
    działalność jest zawieszona. Dzwoniłem już do KIP i uzyskałem odpowiedź,
    że ze strony przepisów podatkowych nie ma żadnych przeciwwskazań, gdyż
    zawieszenie działalności ma miejsce na podst. pürzepisów ustawy o
    swobodzie DG.
    Pytanie brzmi: czy w celu dokonania tej jednej transakcji trzeba na 1
    dzień odwiesić DG przed jej całkowitą likwidacją. Czy jakieś przepisy,
    mp. ZUSowskie tego wymagają?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-05-30 22:52:19
    Temat: Re: sprzedaż kasy fiskalnej przy likwidacji DG
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-05-2010 o 22:54:56 cyklista <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pytanie brzmi: czy w celu dokonania tej jednej transakcji trzeba na 1
    > dzień odwiesić DG przed jej całkowitą likwidacją. Czy jakieś przepisy,

    Sprawdź te przepisy o zawieszeniu bo tam jest chyba wyjątek odnośnie
    wyprzedaży środków trwałych.
    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-05-31 07:21:16
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 31.05.2010 00:52, Tomek pisze:

    > Sprawdź te przepisy o zawieszeniu bo tam jest chyba wyjątek odnośnie
    > wyprzedaży środków trwałych.
    Dzięki za wskazówkę, dokopałem się:

    ustawa z 10.07.2008 o zmianie ustawy o swobodzie działalności
    gospodarczej oraz o zmianie niektórych innych ustaw (D.U. 141/2008, poz.
    888)
    art. 1 punkt .6)
    po art. 14 dodaje się art. 14a w brzmieniu:
    art. 14a
    ust. 4:
    W okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej
    przedsiębiorca:
    3) ma prawo zbywać własne środki trwałe i wyposażenie.

    Może komuś się przyda.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 4. Data: 2010-05-31 13:11:04
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    > W okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej
    > przedsiębiorca:
    > 3) ma prawo zbywać własne środki trwałe i wyposażenie.
    >
    > Może komuś się przyda.

    Pytanie nasuwa się tylko jedno czego ten zapis nie wyjaśnia:

    Jakim dokumentem udokumentujesz tą sprzedaz? FV?
    A co z deklracją VAT? W okresie zawieszenia ich się nie składa.

    Darek

  • 5. Data: 2010-05-31 14:28:21
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 31.05.2010 15:11, Dariusz Domagała pisze:

    > Pytanie nasuwa się tylko jedno czego ten zapis nie wyjaśnia:
    >
    > Jakim dokumentem udokumentujesz tą sprzedaz? FV?
    a dlaczego nie?
    > A co z deklracją VAT? W okresie zawieszenia ich się nie składa.
    Na infolinii KIP powiedzieli, że trzeba deklarację VAT-7 w takim
    przypadku sporządzić i że przepisy podatkowe nie stoją na przeszkodzie
    do zawarcia takiej transakcji.
    Poza tym po zakończeniu DG i tak trzeba zrobić remanent likwidacyjny i
    rozliczyć VAT, ergo trzeba sporządzić deklarację VAT-7.
    Przemek

  • 6. Data: 2010-06-01 06:41:18
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    > a dlaczego nie?

    Bo skoro cos jest 'zawieszone' to 'nie działa'.
    Ja wiem że przepisy podatkowe tego nie zabraniają, bardziej chodziło
    mi o wskazanie nie do końca logiczności takiego działania.

    To tak jakby zabrali Ci prawo jazdy, ale Ty dzisiaj potrzebujesz akurat
    pojechać do teściowej, więc wsiadasz do samochodu i jedziesz.
    Przecież teściowa to ważna osoba - czemu mam jechac autobusem. :)

> [...]
    > Poza tym po zakończeniu DG i tak trzeba zrobić remanent likwidacyjny i
    > rozliczyć VAT, ergo trzeba sporządzić deklarację VAT-7.

    To że przy likwidacji trzeba zrobic remanent likwidacyjny i złożyc VAT-7 to
    oczywiste. Ale czy nie trzeba przynajmniej na 1 dzień odwiesić tej
    działalności
    i zlikwidować?

    Darek

  • 7. Data: 2010-06-01 07:29:00
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dariusz Domagała pisze:
    > To że przy likwidacji trzeba zrobic remanent likwidacyjny i złożyc VAT-7 to
    > oczywiste. Ale czy nie trzeba przynajmniej na 1 dzień odwiesić tej
    > działalności i zlikwidować?

    na jeden dzień to chyba nie wystarczy, zgłoszenie odwieszenia w US,
    zgłoszenie odwieszenia w ZUS, zapłacenia składki w ZUS, zamknięcie w US,
    zamknięcie w ZUS, jeden dzień? chyba nie.

    andy_nek

  • 8. Data: 2010-06-01 09:22:27
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na jeden dzień to chyba nie wystarczy, zgłoszenie odwieszenia w US,
    > zgłoszenie odwieszenia w ZUS, zapłacenia składki w ZUS, zamknięcie w US,
    > zamknięcie w ZUS, jeden dzień? chyba nie.

    a magiczne EDG-1 nie wystarczy :)

    Darek

  • 9. Data: 2010-06-01 11:49:10
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 01.06.2010 08:41, Dariusz Domagała pisze:

    > Bo skoro cos jest 'zawieszone' to 'nie dzia?a'.
    No i nie działa
    Przytoczony przeze mnie przepis ustawy o swobodzie DG stanowi, że
    "W okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej
    przedsiębiorca ma prawo zbywać własne środki trwałe i wyposażenie", a
    więc dopuszcza pewne wyjątki. Czy znasz jakiś przepis, który zabrania
    wystawienia faktury VAT w takim przypadku?

    > Ja wiem ?e przepisy podatkowe tego nie zabraniaj?, bardziej chodzi?o
    > mi o wskazanie nie do konca logiczno?ci takiego dzia?ania.
    >
    > To tak jakby zabrali Ci prawo jazdy, ale Ty dzisiaj potrzebujesz akurat
    > pojechaae do te?ciowej, wiec wsiadasz do samochodu i jedziesz.
    > Przecie? te?ciowa to wa?na osoba - czemu mam jechac autobusem. :)

    Jeżeli w wyroku będzie napisane, że w przypadku nagłym, takim, jak np.
    konieczność udania się do teściowej kierowanie pojazdem jest dozwolone,
    to nie widzę problemu. ;)

    > To ?e przy likwidacji trzeba zrobic remanent likwidacyjny i z?o?yc VAT-7 to
    > oczywiste. Ale czy nie trzeba przynajmniej na 1 dzien odwiesiae tej
    > dzia?alno?ci
    > i zlikwidowaae?

    Odwiesić na podstawie jakiego przepisu? ZTCW (choć 100% pewności nie
    mam), to zawieszenie i odwieszanie działalności odbywa się na podstawie
    ustawy o swobodzie DG, która w tym wypadku nie wymaga odwieszenia DG.
    Nie bardzo widzę sens robienia czegoś "na wszelki wypadek", jeżeli
    przepisy wyraźnie tego nie wymagają.

    Nie wiem, jak ZUS się do tego odnosi, ale jeżeli gdzieś w przepisach
    ZUSowskich jest wzmianka, że w okresie zawieszenia nie podlega się
    ubezp. społ i zdr. i nie ma wzmianek o wyjątkach od tej reguły, to
    sytuacja jest jasna.

  • 10. Data: 2010-06-01 21:14:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

    > Nie bardzo widzę sens robienia czegoś "na wszelki
    > wypadek", jeżeli przepisy wyraźnie tego nie wymagają.

    I slusznie.
    Przyjmujesz po prostu, że wyprzedaż środków trwałych czy też wyposażenia
    nie jest prowadzeniem działalnosci (skoro można to zrobić w ramach
    zawieszonej dzialalnosci)
    i koniec. A deklarację sobie możesz złożyć - zapewne zadzwonią z pytaniem,
    to wtedy wyjaśnisz.