  • 1. Data: 2010-05-31 17:36:11
    Temat: konto w banku- DG
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Czy do DG jesty obowiązek posiadania konta w banku , jeżeli się nie
    przewiduje zwrotów podatku z US?

  • 2. Data: 2010-05-31 19:20:43
    Temat: Re: konto w banku- DG
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marek wrote:

    > Czy do DG jesty obowiązek posiadania konta w banku , jeżeli się nie
    > przewiduje zwrotów podatku z US?

    Obowiązku jako takiego nie ma. Jest kilka zapisow w prawie, które
    zmuszają niejako do dokonywania płatności w formie bezgotówkowej,
    ale kilka z nich mozna je skutecznie ominąć jeśli ktoś lubi takie podchody.

    Konto nie jest potrzebne tylko do zwrotów.
    Są też płatności powyżej 15 tys euro, jest zapłata podatku
    gdy formą rozliczenia jest KPiR, są płatności własnych składek do ZUS i
    płatności praktycznie
    niemożliwe "do przeskoczenia" jak np składki za pracowników.

  • 3. Data: 2010-05-31 21:49:04
    Od: <s...@a...pl>

    > Konto nie jest potrzebne tylko do zwrotów.

    Są przeciwwskazania, aby zwrot był na osobiste?

    > Są też płatności powyżej 15 tys euro,

    Zgoda :)

    > jest zapłata podatku gdy formą rozliczenia jest KPiR,

    A z czego to wynika ,że nie mozna na osobiste? Rozumiem że mówimy od PIT i VAT.

    > są płatności własnych składek do ZUS i

    Brak przeciwwskazań do robienia z osobistego.

    > płatności praktycznie
    > niemożliwe "do przeskoczenia" jak np składki za pracowników.

    Zgoda :)

    Poza tym jak bank się nie przyczepi, to jest jakiś problem, aby zgłosić w US
    osobiste konto jako wykorzystywane w DG? Pomijam podwójne opodatkowanie odsetek
    z takiego konta.

  • 4. Data: 2010-06-01 05:12:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Są przeciwwskazania, aby zwrot był na osobiste?

    Ale czy pytający cokolwiek wspomina o takiej alternatywie?
    Chodzi mu o rachunek bankowy w ogóle, a nie o to czy osobisty czy
    firmowy.

    > Poza tym jak bank się nie przyczepi, to jest jakiś problem, aby
    > zgłosić w US osobiste konto jako wykorzystywane w DG? Pomijam
    > podwójne opodatkowanie odsetek z takiego konta.

    A jest to w ogóle jakiś problem jeśli są konta firmowe za kilka zlotych
    miesięcznie?

  • 5. Data: 2010-06-01 07:19:02
    Od: <s...@a...pl>

    > Ale czy pytający cokolwiek wspomina o takiej alternatywie?
    > Chodzi mu o rachunek bankowy w ogóle, a nie o to czy osobisty czy
    > firmowy.

    Zwracam honor, masz rację...

    > A jest to w ogóle jakiś problem jeśli są konta firmowe za kilka zlotych
    > miesięcznie?

    Albo za darmo, np. pierwszy internetowy bank :)

  • 6. Data: 2010-06-01 08:02:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-01, <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    wrote:

    [...]

    > Albo za darmo, np. pierwszy internetowy bank :)

    IMHO lepszy Alior, bo tam jeszcze paczka przelewów (chyba 20 w miesiącu)
    na konta obce jest też za darmo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2010-06-01 08:27:05
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On 1 Jun 2010 10:02:23 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    >IMHO lepszy Alior, bo tam jeszcze paczka przelewów (chyba 20 w miesiącu)
    >na konta obce jest też za darmo.

    vw - przelewy bodajze gratis...

    nie wie jak z tokenem i oplata za niego, jesli ma sie tam prywatne
    konto - w najgorzyszm razie 36zl / rok

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2010-06-01 08:42:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > IMHO lepszy Alior, bo tam jeszcze paczka przelewów (chyba 20 w miesiącu)
    > na konta obce jest też za darmo.

    Na kontach ,,firmowych'' też?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-06-01 08:56:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-01, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Na kontach ,,firmowych'' też?

    Tak. Alior akurat ma IMHO o wiele lepszą ofertę dla kont firmowych niż
    dla osobistych. TOIP masz tu:

    http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/przydatne_dokumen
    ty/wlasna_dzialalnosc
    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/wlasna_dzialalnosc/wyciag_toip_dla_kb_upro
    szczona_ksiegowosc20100301.pdf

    Ale rypłem się - nie do 20, a do 10 przelewów zewnętrznych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2010-06-01 09:17:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Tak. Alior akurat ma IMHO o wiele lepszą ofertę dla kont firmowych niż
    > dla osobistych.

    No właśnie. Bo jak rok temu chciałem do nich przejść, bo mnie mBank
    czymś wkurzył, to wyszło mi, że nie ma sensu, bo któreś z kont sssie. To
    może ssało właśnie osobiste. W efekcie zostałem w mBanku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek