  • 1. Data: 2005-05-20 05:08:19
    Temat: Ile mozna przywiezc wina z Unii
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Nie wiem czy sprawy celne tez sie zalapuja za te grupe, ale lepszej nie znam.
    Ile mozna przywiezc do Polski wina na lebka, z Wloch na przyklad. Do prywatnego
    uzycia oczywiscie.
    Slyszalem o 90 litrach. Czy faktycznie mozna az tak duzo?

  • 2. Data: 2005-05-20 05:40:23
    Temat: Re: Ile mozna przywiezc wina z Unii
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > prywatnego uzycia oczywiscie.
    > Slyszalem o 90 litrach. Czy faktycznie mozna az tak duzo?

    przewożone towary uznaje się za przeznaczone do użytku osobistego, jeżeli
    nie przekraczają ustalonych limitów:
    800 papierosów, (przy wjeździe do Danii, Finlandii i Szwecji - 200
    papierosów)
    200 cygar,
    1 kg tytoniu,
    10 litrów spirytusu,
    20 litrów wina ze zwiększoną zawartością alkoholu (np. sherry, porto),
    90 litrów wina (w tym maksymalnie 60 litrów wina musującego),
    110 litrów piwa.
    Generalna zasada mówi, że osoby poniżej 17 roku życia nie mogą przewozić
    wyrobów alkoholowych lub tytoniowych. Przed planowaną podróżą należy się
    upewnić, czy w danym kraju nie wprowadzono dodatkowych ograniczeń (np. w
    Szwecji osoby, które nie ukończyły 20 lat nie mogą przewozić alkoholu).

    Za stroną http://www.msz.gov.pl/ .

  • 3. Data: 2005-05-20 09:43:44
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    > 20 litrów wina ze zwiększoną zawartoscia alkoholu (np.
    > sherry, porto), 90 litrów wina (w tym maksymalnie 60
    > litrów wina musujacego),
    > Za strona http://www.msz.gov.pl/ .

    dzieki