  • Data: 2005-03-01 21:37:57
    Temat: Re: Ile wynosi 22 % VAT od 319 zl ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Feb 2005, Maciej Bebenek wrote:

    > + Dla kasy zachowana musi byc cena brutto.

    No zgoda. Nie da się inaczej :)

    > + Stąd - jak na początku wątku - liczenie netto polega
    > + na pośrednim policzeniu podatku.

    Też zgoda. Ja tylko sobie luzem dywagowałem, czy do obliczeń
    jako "kwota podatku" brane jest dla 22% VAT 1-1/1,22 czy też
    18,03% "kwoty" :) (i odpowiednio dla innych stawek).

    > + Zresztą, po co kasie cena netto?
    > + ;-)

    ...no to tym razem wyraziłem się ściślej: jakoś kwotę
    podatku musi wyznaczyć :) Netto to podatnik kombinuje jak
    wpisać :) na bazie paragonu. I część podatników się
    awanturuje że im inaczej wychodzi ;)

    Powinniśmy odsyłać do dyskusji o tym "co jest definicją
    kwoty netto" (pewnie pamiętasz że była :)).
    Przyznam że nie dziwię się iż statystyczny obywatel wyposażony
    w niezbędne (wydawałoby się :>, bo czytania ustaw w szkołach
    *jednak* nie uczą :>) wyształcenie plus wydawałoby się oczywisty
    sposób liczenia "podatku ze stawki" (co sugeruje że wartość
    podatku powinna wynikać z obliczenia robionego *według
    stawki* *od netta*) ma na klapkach napis że "netto jest bazą
    do obliczeń".
    A dość trudno wybić sobie z głowy rzeczy oczywiste... :)
    Przynajmniej dopóki coś nam się *wydaje* oczywiste... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)