eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiIlu pracowników do 26. roku życia NIE skorzysta z zerowego PITu? › Re: Ilu pracowników do 26. roku życia NIE skorzysta z zerowego PITu?
  • Data: 2019-08-31 08:06:32
    Temat: Re: Ilu pracowników do 26. roku życia NIE skorzysta z zerowego PITu?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-30 o 17:46, Piotrek pisze:

    > Skoro rząd jak zwykle dopisał "drobnym druczkiem" wyjątek od reguły,
    > aż szkoda nie zapytać, dla jak licznego grona ów wyjątek został
    > ustanowiony. Przeprowadzono jakieś analizy mające oszacować ile
    > osób w wieku <= 26 lat wpada w drugi próg podatkowy i wyszło, że
    > za dużo, czy może tradycyjnie przyklepali to tak po prostu,
    > ze zwykłej pazerności, "na wszelki wypadek"? Czyżbym był pierwszą
    > osobą, która w ogóle się nad tym zastanawia?

    Pewnie zrobili tak, żeby uniknąć przepychania znacznych kwot bez PIT.
    Nawet jeśli miało by to miejsce tylko kilka razy (do 26 roku życia).
    Nie jesteś w stanie tego ocenić procentowo, bo dochód w tej grupie
    podatkowej
    pojawił by się dopiero gdyby przepisy dopuszczały zwolnienie.
    W mojej ocenie cały ten pomysł głupi jak inne podatkowe i rozdawnicze
    wymysły, ale znakomicie sprzedaje się medialnie.
    Wiadomo,że w wieku 25-26 lat nie zarabia się kokosów i jakich minikwot
    ten program dotyczy czyli podatkowo koszt dla rządu niewielki a ile będą
    nadawać jak to ułatwili drogę młodym, umożliwili start itp.