  • 1. Data: 2005-03-21 12:39:45
    Temat: Import a VAT
    Od: "Rafal M" <W...@p...gazeta3.4pl>

    Witam

    Jak wiemy zgodnie z ustawa o VAT firmy majace obroty mniejsze niz 43800 zł
    nie musza wchodzic w VAT. Natomiast w g tej samej ustawy podatkowi podlega
    min import towarow.
    Mam nastepujace pyatnie czy jesli taka mala firma (nie rozliczajaca podatku
    VAT) moze bez przeszkod importowac to kraju towary i nimi tutaj handlowac
    (oczywiscie przy cle placac takze vat).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2005-03-21 20:10:01
    Temat: Re: Import a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Mar 2005, Rafal M wrote:

    > + Jak wiemy zgodnie z ustawa o VAT firmy majace obroty mniejsze niz 43800 zł
    > + nie musza wchodzic w VAT.

    Tłumacząc wg słownika :) - mogą być *zwolnione*, niemniej *podlegają*...

> [...]
    > + VAT) moze bez przeszkod importowac to kraju towary i nimi tutaj handlowac
    > + (oczywiscie przy cle placac takze vat).
    ^^^^^^^^^

    Na początek - jest pytanie co będzie z zakupem w UE.
    Ustawa chyba go wyjaśnia: art.10.1.c (nie jest to WNT, czyli
    podatek trzeba chyba zapłacić "tam", jak przy sprzedaży
    konsumenckiej... mylę się ?)
    Problem jest ciekawy - mianowicie jak dokumentuje taką operację
    przy "prawdziwym" (spoza UE) imporcie :)
    "Normalny" VATowiec wystawia FW... ciekaw jestem odpowiedzi :)
    Tak, tak, ja "dopytuję" a nie odpowiadam !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-22 06:36:25
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 21:10:01 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Problem jest ciekawy - mianowicie jak dokumentuje taką operację
    > przy "prawdziwym" (spoza UE) imporcie :)
    > "Normalny" VATowiec wystawia FW... ciekaw jestem odpowiedzi :)
    > Tak, tak, ja "dopytuję" a nie odpowiadam !

    Przy prawdziwym ( spoza UE ) imporcie cło i VAT zostana naliczone w SAD
    podczas odprawy celnej ( i będą musiały być zapłacone ).
    Tylko firma zwolniona nie będzie miała z czego odliczyć VAT.
    Sprzedawał będzie normalnie - tak jak inne towary z VAT zakupione w kraju.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2005-03-22 10:17:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Mar 2005, Mieczysław wrote:

    >+ Przy prawdziwym ( spoza UE ) imporcie cło i VAT zostana naliczone w SAD

    ...thx :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-27 19:55:58
    Od: JK <p...@p...com>

    Mieczysław napisał(a):

> [...]
    > Tylko firma zwolniona nie będzie miała z czego odliczyć VAT.
    > Sprzedawał będzie normalnie - tak jak inne towary z VAT zakupione w kraju.

    To bardzo ważne pytanie dla mnie właśnie miałem napisać identycznego
    posta odnośnie importu (głównie Azja) i kwestii być/nie być watowcem.
    Jestem na ryczałcie, mam już wszystko wyliczone i podsumowane, sprzedaję
    tylko w detalu- będzie na plus i tyle- kwestią jest, czy w majestacie
    prawa mogę nie być płatnikiem VAT? Logiczne, że na granicy naliczą
    cło/VAT, nie stanowi to problemu- głównie chodzi o to, czy połączenie
    ryczałt+zwolnienie z VAT jest tu dopuszczalne.

    Jacek.