    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Internet - świadczenie usług a TPSA
    Date: Tue, 26 Oct 2004 13:21:10 +0200

    On Tue, 26 Oct 2004, druciak wrote:
    >+ Mam zamiar świadczyć usługę dostępu do internetu,
    >+ czyli dzielić posiadane łącze od TPSA (w ramach działalności
    >+ - KPiR + VAT). Od TPSA dostaję rachunki ze stawką ZW,
    >+ czy muszę od nich wymagać aby przysyłali mi 22% ?
    >+ W zasadzie to na jakiej podstawie oni mi przysyłają ZW,

    Pewnie na tej iż TP S.A. wykoncypowała sobie nowy regulamin
    świadczenia usług w którym wykluczyli udostępnianie SDI.
    Tego zastrzeżenia w umowie ("starej") *nie było*.
    Ale obowiązuje coś takiego jak "wzorce umowne" i AFAIK umowa
    pod taki się łapie - ze skutkiem do prawa zmieniania "wzorca"
    przez "stronę wystawiającą wzorzec".
    Kwestią wałkowaną już kiedyś na .prawo jest czy TAKA zmiana
    umowy może być dokonana "regulaminem".
    Ja się nie wypowiem.
    Ale wychodzi mi iż TP S.A. założyła że NIE MOŻESZ świadczyć
    usług "bo regulamin"...
    BTW: aktualnej treści regulanimu AFAIK *nie ma* na www :>

    >+ skoro nikt sie nie pytał czy świadczę jakieś usługi związane
    >+ z posiadanym od nich łączem ?

    J.w.

    >+ No i czy teraz na mnie spoczywa
    >+ obowiązak zmuszenia ich do przysyłania mi 22% ?

    Najpierw ich zmuś żeby zmienili własną "interpretację" p. 21:

    http://www.tp.pl/dom/internet/sdi/faq/

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)